شناسهٔ خبر: 165212 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر کشور: اولویت اول ما امنیت است

رحمانی فضلی عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: در فضای پیش رویمان اولویت اولمان امنیت است. طبق گزارشات داده شده ما موضوع امنیتی خاصی الحمدالله در کشور نداشتیم.

به گزارش «نماینده»،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: بحمدالله امروز همایش استانداران تشکیل شد و گزارشی با توجه به کمیته های اختصاصی که تشکیل شده بود در حوزه امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ارائه کردند و نقاط قوت و ضعف‌ها و موفقیت‌ها و عدم توفیقات و دلایل آن را گزارش دادند که متناسب با این امور تصمیماتی اتخاذ شد و امیدواریم در اجرا در پیش‌برد موثر باشد.

وی افزود: همچنین تحلیل جامعی از شرایط کشور و فضای پیش روی ما خصوصا در شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی توضیحاتی داده شد و اولویت اول وزارت کشور امنیت داخلی است و تاکید شد موضوعاتی که مربوط با امنیت داخلی است، رصد شود و پیش بینی‌های لازم انجام بگیرد.

وزیر کشور گفت: همچنین تاکید شد که تصمیمات باید به موقع باشد و دلایلی که بُعد ملی پیدا می‌کند باید به شورای امنیت منتقل شود و الحمدلله امروز موضوع امنیتی خاصی در هیچ کدام از مناطق کشور نداریم و با کمک خدا و زحمات دوستان نخواهیم داشت.

رحمانی فضلی همچنین بیان کرد: در جلسه امروز نیز در خصوص مسائل اقتصادی گزارشاتی ارائه شد و استانداران با توجه به اینکه عملیاتی بوده فعالیت آنها و اشراف‌شان از موضوعات و مشکلات، کماکان اعتقاد دارند با واگذاری اختیارات بیشتر می‌توانند موفق‌تر عمل کنند. در جلسه امروز تاکید شد بر نظام توزیع، نظارت، رفع موانع تولید و هماهنگی واحدهای اقتصادی و بانک‌ها کار بیشتری انجام بگیرد تا در حوزه اقتصادی که اولویت ما معیشت مردم، وفور کالا و فعالیت صنایع و تولیدی است، بتوانیم کار را به پیش ببریم.

وی درباره مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: اولویت ما حفظ وحدت، انسجام، امیدبخشی به مردم و تقویت روحیه مشارکت‌جویانه است. ما در مسیر انتخابات سال ۱۴۰۰ پیش می‌رویم که اصلِ آن انتخابات ریاست‌جمهوری است ولی در کنار آن انتخابات شوراهای اسلامی، خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم داریم‌. انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در اصل است و فعالیت‌های آن بُعد ملی دارد ولی سایر انتخابات منطقه‌ای و محلی است. برخی دوستان ما نگرانی‌هایی دارند و نوع رقابت‌ها، داوری‌ها و برخی رقابت‌های ستیزه‌جویانه که در برخی جاها بوده باید مدیریت شود تا بستر انتخابات سالم، قانونی و با امنیت را داشته باشیم.

وزیر کشور گفت: همچنین در موضوعات اجتماعی گزارشی درباره آسیب‌های اجتماعی ارائه شد و ما هفته قبل یک گزارش جامعی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم و اعضا تقاضا کردند ما یک جلسه دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشیم و گزارش را کامل کنیم.

رحمانی فضلی در پایان گفت: امیدواریم با لطف خدا و وحدت و هماهنگی و تلاش بیشتر در شرایطی که واقعاً برای مردم دشوار است و از طرفی با کرونا مواجه هستند و نگرانی‌ها و آسیب‌هایی که درباره آن دارند و از سوی دیگر هم با تحریم‌ها مواجهیم و افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی در بازار است و مردم ما دشمن خود را می‌شناسند و مقاومت را در پیش گرفتند و ما به‌عنوان مسئولین باید کمک کنیم تا شرایط را سهل‌تر کنیم و با تصمیمات غلط و با برخی اظهارنظرهای ناروا شرایط را برای مردم سخت نکنیم.

نظر شما