شناسهٔ خبر: 165153 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دفاع مقدس یک الگوی کامل از اراده، همت و یکپارچگی ملت ایران برای ایستادگی و موفقیت است/ دفاع مقدس معادلات راهبردی جهان را تغییر داد

سرلشگر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تأثیر شگرف نتایج دفاع مقدس در تغییر معادلات راهبردی جهان گفت: دفاع مقدس یک الگوی کامل از اراده، همت و یکپارچگی ملت ایران برای ایستادگی و موفقیت است.

به گزارش «نماینده»  امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست علنی امروز (یکشنبه، ششم مهرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس  گفت: خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که توفیق داد تا در سی و یکمین جلسه مجلس شورای اسلامی در دوره جدید و در جمع نمایندگان مردم حضور داشته باشم. از برادر ارجمندم جناب آقای دکتر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی به خاطر لطف و بزرگواری‌شان تشکر می‌کنم و در اینجا باید از حمایت‌ها و اهتمام تمام نمایندگان به بخش دفاع کشور صمیمانه تشکر کنم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دفاع مقدس یک الگوی کامل از اراده، همت و یکپارچگی ملت ایران برای ایستادگی و موفقیت است که همه اجزای تشکیل دهنده این الگو در آن نقش تعیین ‌کننده‌ای داشته اند، ارتش با کمک سپاه و این دو با کمک بسیج و این سه با کمک جهاد سازندگی و این چهار رکن با حمایت همه جانبه مردم و همه اینها با فرماندهی حضرت امام (ره)، روی بومی از غیرت ملی با روح آموزه‌های عاشورایی این معجزه قرن را آفریدند.

وی گفت: اگرچه پیروزی در این جنگ نابرابر یک فتح‌الفتوح شبه معجزه بود اما منظور من از معجزه قرن پیروزی در جنگ نیست بلکه آن نتایجی است که معادلات راهبردی جهان را تغییر داد و طرحی نو درانداخت. منظورمان آن شجره طیبه‌ای است که شاخه‌های آن به اقصی نقاط عالم سرکشیده و مکتب مقاومت در برابر نظام سلطه را در قلب و روح حق طلبان نشانده و سقوط خداناباوران حق ستیز را تسریع کرده است.

سرلشگر موسوی ادامه داد: دفاع مقدس جمع چهره اشداء علی الکفاریه انقلاب اسلامی در مقابل سلطه‌گران و رحمَاء بینهم در جمع مظلومان عالم است، چه خوب بود اگر می‌شد در یک جلسه از همه اجزای دفاع مقدس سخن گفت، از آن بسیجی تک تیرانداز تا سرلشکر فلاحی بالاترین مقام شهید نظامی دفاع مقدس، اگر می‌شد از گروه‌های کوچک شکار تانک تا بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات هوایی یعنی عملیات حمله به اچ ۳ سخن گفت چه خوب بود، از اولین پاسخ با ۱۴۰ فروند تا آخرین ضربه شصت در مرصاد، از انهدام کامل نیروی دریایی دشمن توسط نیروی دریایی ارتش در ۶۷ روز تا تپه‌هایی که بیش از دو هزار روز دست به دست شدند و انفجار گلوله روی آنها آنقدر بود که قدشان کوتاهتر شد، از چذابه‌ای که برای هر وجبش یک شهید تقدیم شد تا بازپس‌گیری خرمشهر که تا چشم کار می‌کرد دست‌های بالارفته‌ای بود و پارچه‌های سفید و فریاد الدخیل.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: از مقاومتی که شهرها کردند در مقابل موشکباران و بمباران‌های ناجوانمردانه تا ساقط کردن بیش از ۷۰ فروند جنگنده در یک عملیات، از پاره کردن مغرورانه قطعنامه جلوی دوربین تا جمله ملتمسانه و اینک پذیرفتیم هر آنچه شما خواسته بودید. از روزی که دیوانه‌ای آمد سنگی انداخت و رفت تا طناب مرگی که به فرمان خداوند، شاه دزد به گردن دیوانه انداخت. افسوس که نمی‌شود در این زمان کوتاه این تابلوی شگفت را توضیح داد. نقاشی سحرآمیز دفاع مقدس آنقدر بیننده را محو جمال خود می‌کند که در توصیف تقریباً همه چیز را از یاد می‌برد.

وی ادامه داد: باور کنید از این کتاب قطور به جز برگی ورق نخورده است و گنج جنگ هنوز بکر و دست نخورده است، من در این فرصت کوتاه سعی می‌کنم به نمایندگی از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاراتی را راجع به بخش ارتش در دفاع مقدس بیان کنم به این امید که سایر دوستان نقش بخش‌های دیگر را به خوبی تبیین کنند.

سرلشگر موسوی ادامه داد: دو میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز به همراه ۲۱۷ هزار پایور و معادل ۶۰ میلیارد دلار تجهیزات ارتش وارد جنگ شد و بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب شکوهمند اسلامی کرد. نیروی زمینی محوری به عنوان میدان‌دار و استخوان‌بندی اصلی جنگ از اولین روز تا پایان آن در همه عملیات‌های پدافندی و آفندی حضور تعیین‌کننده داشت، بازیابی و بازآرایی و تجدید سازمان و موفقیت در عملیات تثبیت و متوقف کردن دشمن در ابتدای جنگ، تشکیل و تحکیم خط پدافندی و نهایتاً طراحی و اجرای عملیات‌های آفندی مقطع دیگری از کارنامه ارتش و به ویژه نیروی زمینی در دفاع مقدس است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش هوانیروز در دوران دفاع مقدس خود یک مقوله ویژه است، از اقدامات منحصر به فرد شهیدان شیرودی و کشوری و همرزمانشان در آغازین روزهای جنگ گرفته تا عملیات مرصاد، جابه‌جایی نیروها تا پشت خطوط دشمن، انتقال مجروحان و به صورت خلاصه حضور موثر و کارآمد در تمام عرصه‌های دفاع مقدس و همه عملیات‌ها، نقش‌آفرینی پدافند هوایی که در آن زمان بخشی از نیروهای هوایی بود در چشم صاحبنظران و پژوهشگران دفاع مقدس بسیار برجسته و ممتاز است.

ادامه دارد

نظر شما