شناسهٔ خبر: 164997 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جامعه جهانی باید به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند

جعفر قادری431 نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: بدون شک اگر آمریکا بخواهد مکانیسم ماشه را فعال کند ما نیز متناسب با رفتارشان با آنها برخورد خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری با اشاره به ادعای آمریکا در رابطه با بازگشت تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی که ما نتوانیم از ظرفیت‌های موجود بین‌المللی استفاده کنیم و حقوقمان نادیده گرفته شود یا اینکه بخواهند تحریم‌ها را برگردانند چه دلیلی وجود دارد که ما نسبت به جامعه جهانی تعهد داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: وقتی که جامعه جهانی هیچ تعهدی در قبال جمهوری اسلامی نداشته باشد؛ بنابراین دلیلی ندارد که ما پایبند به تعهدات خود باشیم و یا اینکه بگذاریم بازرسی‌ از سایت‌های هسته‌ای کشورمان صورت بپذیرد و دقیقا باید همچون خودشان با آنها برخورد کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت صحت و سقم ادعای آمریکا مبنی بر فعالسازی مکانیسم ماشه اقدام متقابل جمهوری اسلامی چه خواهد بود، تاکید کرد: اگر نیاز باشد که از برجام، پروتکل الحاقی و همچنین دیگر تعهداتمان خارج شویم این کار را انجام خواهیم داد و می‌بایست متناسب با رفتارهای آنها برخورد کرد؛ لذا شورای عالی امنیت ملی و همچنین مجلس شورای اسلامی در این باره باید تصمیم‌گیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه افزود: قطعا؛ اگر آمریکایی‌ها مکانیسم ماشه را فعال کنند باید واکنش جدی در برابر این اقدام نشان دهیم و از مصالح و منافع کشورمان دفاع کنیم؛ بالاخره تعهدات بین‌المللی دوطرفه بوده و اینکه کشوری نخواهد به تعهداتش پایبند باشد معنایی ندارد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با خوی استکباری و قلدرمابانه خود مکانیسم ماشه را فعال کنند و ما نیز نباید تسلیم زورگویی‌های این‌ها شویم؛ اگرچه می‌خواستیم این کار انجام دهیم تا به اینجا نیامده بودیم.

نظر شما