شناسهٔ خبر: 164816 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولتی‌ها راهی جز پیوستن به غرب نمی‌شناسند

نجابت نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از سردمداران اصلی دولت ندانسته اعتقاد دارند که راهی به جز پیوستن به غرب وجود ندارد.

به گزارش «نماینده» حسین نجابت نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون منوط نکردن مسائل اقتصادی کشور به تحولات خارجی و انتخابات یک کشور اظهار داشت: ما به طور کلی در حال حاضر در برهه‌ای از زمان قرار داریم که دائماً ریزش‌ها و رویش‌هایی در حال وقوع است. این موضوع هم مبتنی بر یک تئوری و دیدگاه است. زمانی که انقلاب اتفاق افتاد، این انقلاب شاخصه‌هایی داشت.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین شاخصه‌های انقلاب، غرب ستیزی و در واقع استکبار ستیزی بود. استکبار هم در غرب متجلی است، حالا که شرقی وجود ندارد، قلدرهایی در دنیا هستند که آمریکا جلودار آن و اروپا ابزار آن هستند و استرالیا و کانادا هم کمک می‌کنند و تقریباً این در دنیا جا افتاده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی انقلاب، استکبار ستیزی بوده که اوج آن با اشغال لانه جاسوسی بوده است که امام تعبیری فرمودند مبنی بر اینکه تسخیر لانه جاسوسی، انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود.

نجابت افزود: این دولت اصلا اعتقادی به این موضوع نداشت. اعتقاد این دولت همان جهانی سازی بود یعنی به نهضت جهانی که آمریکا و غرب جلودار آن است، بپیوندیم تا رستگار شویم. اگر بخواهیم یک شعار برای این دولت تعریف کنیم چه در حوزه سیاسی چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه فرهنگی که حتی فرهنگی غلیظ‌تر به نظر می رسد، سند ۲۰۳۰ نسخه شفابخش فرهنگی کشور از سوی دولت است.

وی تاکید کرد: براساس نظر دولت‌مردان در سیاست نیز ما به هر حال باید با آمریکا مذاکره کنیم و این‌ها می‌توانست شعارهای این دولت باشد و هست. گره زدن همه هویت، شخصیت، معیشت و همه چیز کشور به این بود که ما به غرب بپیوندیم و این با اصل انقلاب، عقل انسان و حتی استقلال هم سازگار نبود. این دولت شعارش جهانی‌سازی است و وقتی این شعار باشد به آن عمل می‌کند و تا جایی که مجلس، رهبری و مردم به آن اجازه دهند سعی می‌کند همین مسیر را ادامه دهد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برجام را مشاهده کنید، آیا از همین اهرم مکانیزم ماشه یا «اسنپ بک» سفیهانه‌تر می شود؟ من عضو کمیسیون برجام بودم و تقریباً به این‌ها التماس می‌کردیم که این خیلی سفیهانه است که شاکی در نهایت خود را جزء هیئت داوری کند که باید به اجماع در آن به خلاف بودن رای بدهند. چنین چیزی واقعی می‌شود؟ من شاکی هستم و اگر خودم هم جزء هیئت نهایی باشم که باید به اجماع رای بدهیم، این شکایت، شکایت درستی نیست و اگر اجماع نباشد برگردد به قبل از برجام.

نجابت بیان کرد: شما ببینید هیچ ابجدخوان حوزه سیاسی چنین چیزی را امضا می‌کند؟ ولی مذاکره کنندگان ما امضا کردند و شبیه این هم زیاد است. پس پاسخ این است که در این دولت برخی از سردمداران اصلی دولت هم ندانسته اعتقاد دارند که راهی به جز پیوستن به غرب وجود ندارد و اینها همان طیفی هستند که به آن غربگرا می‌گوییم و غربگرایی ریشه در تاریخ کشور دارد.

وی ادامه داد: این تئوری جهانی سازی و غرب‌گرایی برای سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ در اروپا است و خود اروپایی ها که مبتکر آن بودند از آن عبور کردند و عده ای در کشور ما هنوز دنبال آن هستند و این آفتی است که دامن گیر کشور شده است. ما هر جایی به زور تحریم دسترسی نداشتیم به جوانان خود امکان دادیم و پیشرفت های فوق العاده ای داشتیم. ما در حوزه نظامی از ابتدای انقلاب تحریم بوده ایم اما کارشناسی بیاوریم تا بررسی کند که آیا حوزه نظامی پیشرفته‌ترین حوزه صنعت ما هست یا نیست.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی خواهیم بپذیریم اگر روی پای خود بایستیم بچه های این مملکت هوش، خلاقیت و سلامت دارند و نسل ما نسل سالمی است. در دوران بعد از جنگ رهبرانی داشتیم که اکثرشان چشم‌شان به آن طرف مرزها بوده است. بنابراین فرمایش رهبری این است که حداقل معیشت مردم را به این موضوع گره نزنید. ما می توانیم حتی اگر صد درصد تحریم باشیم امکانات و خوراک خود را در داخل کشور تامین کنیم. ما می توانیم با همسایگان خود واردات و صادرات داشته باشیم.

نجابت در پایان خاطرنشان کرد: فرمایش رهبری از یک عقبه تاریخی دقیق برخوردار است. طبیعتاً ما دشمن داریم و آنها علنی اعلام می کنند ما به دنبال براندازی جمهوری اسلامی هستیم و نمی توانیم با این کشور مراوده داشته باشیم مگر اینکه قدرت داشته باشیم و مسائل را به آنها تحمیل کنیم، یا با آنها مساوی باشیم و مذاکره کنیم. ما باید خود را قوی کنیم. ما در زمینه پهپاد و موشک می توانیم اگر صلاح بدانیم و آدم عاقلی پیدا شد در برخی موارد وارد مذاکره شویم اما اکنون غرب فقط زبان قدرت را می‌فهمد نه زبان مذاکره. البته امیدوار هستیم انتخابات آتی کسی را انتخاب کنیم که این روحیه را نداشته باشد و به نیروهای داخلی اعتقاد داشته باشد.

نظر شما