شناسهٔ خبر: 164804 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

یک بام و دوهوای رفتار دولت؛ تخصیص اعتبارات کرونایی در عوض کاهش بودجه عمومی وزارت بهداشت

شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت پس از تخصیص ۳۰ درصد از اعتبارات کرونایی به وزارت بهداشت، بودجه عمومی این وزارتخانه‌ را کاهش داده و به نوعی اعتبارات تخصیصی از صندوق توسعه ملی را جایگزین بودجه عمومی وزارت بهداشت کرده است.

 به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری با اشاره به صدور مجوز جذب ۲۲ هزار نیرو در وزارت بهداشت و درمان، گفت: سازمان برنامه بودجه با جذب ۲۲ هزار نفر با اولویت شرکتی‌ها و نیروهایی که در میدان مبارزه با کرونا حضور دارند، موافقت کرده اما هنوز به صورت عملیاتی، اتفاقی را شاهد نبودیم.

 نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان برنامه بودجه برای تمامی افراد و گروه‌هایی که در دوران کرونا پای کار آمده‌اند، قول‌ جذب داده اما اینکه تا چه میزان وعده‌های جذب محقق می‌شود، فعلاً مشخص نیست. البته جذب نیرو در وزارت بهداشت را کتباً از رئیس جمهور درخواست کرده و در کمیسیون بهداشت مجلس نیز تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.  

شهریاری، با بیان اینکه پرداخت معوقات کادر درمانی به دلیل تاخیر در تخصیص ۷۰ درصد باقی مانده از اعتبارات اختصاص یافته به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا، به صورت کامل انجام نشده است، افزود: با توجه به صحبت‌های مسئولان وزارت بهداشت، دولت پس از تخصیص ۳۰ درصد از اعتبارات کرونایی،  بودجه عمومی این وزارتخانه‌ را کاهش داده و به نوعی اعتبارات تخصیصی از صندوق توسعه ملی را جایگزین بودجه عمومی وزارت بهداشت کرده است.

رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، عملکرد بیمارستان‌های خصوصی و خیریه را در دوران شیوع ویروس کرونا، مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: بخش خصوصی در این دوران اقدامات خوبی داشته و بنده شاهدم برخی از بیمارستان‌های خصوصی، شرایط پذیرش و بستری بیماران کرونایی داشتند اما مردم به دلیل تجربه بالای بیمارستان‌های دولتی در درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹، تمایل کمتری برای مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی داشتند.  

نظر شما