شناسهٔ خبر: 164750 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت به جای محدودیت وام ازدواج، دیگر منابع پرداختی خود را بکاهد

بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر دولت به دنبال صرفه جویی در هزینه ها است، به جای محدودیت در وام ازدواج، دیگر منابع پرداختی خود را کاهش دهد.

به گزارش «نماینده» علی بابایی در خصوص مصوبه دولت مبنی بر اعمال محدودیت برای متقاضیان دریافت وام ازدواج گفت: متأسفانه امسال وضعیت کشور اضطراری است و با برخی محدودیت‌های مالی در دولت مواجه هستیم. شاید تصمیم دولت برای اعمال محدودیت در پرداخت وام ازدواج ناشی از این موضوع باشد اما این امر دلیل قانع کننده‌ای برای مشروط کردن تنها تسهیلات ازدواج نیست.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: موضوع ازدواج یکی از مهمترین معضلات و دغدغه‌های اصلی جامعه است و نباید تحت‌الشعاع مشکلات مالی دولت قرار بگیرد. به همین منظور دولت باید وام ازدواج و تسهیلات آن را نسبت به دیگر منابع پرداختی خود در اولویت قرار داده و برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از دیگر منابع پرداختی خود بکاهد.

بابایی با اشاره بر واکنش مجلس در برابر این مصوبه اظهار داشت: این مصوبه هنوز به صورت مستقیم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نگرفته و در دستور کار کمیسیون‌های مربوطه قرار دارد اما به طور کلی مسئله ازدواج و در نظر گرفتن تسهیلات بیشتر برای آن یکی از اولویت‌های اول مجلس است. به همین منظور قطعاً از پرداخت بدون شرایط و ضوابط وام ازدواج حمایت می‌کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: مجلس در راستای حمایت از قوانین تسهیل کننده ازدواج، قطعاً با مصوبه دولت مبنی بر ایجاد محدودیت در پرداخت وام ازدواج مخالفت خواهد کرد و از دولت می‌خواهیم که به جای تحت‌الشعاع قرار دادن وام ازدواج، دیگر منابع پرداختی خود را بازنگری کند.

نظر شما