شناسهٔ خبر: 164738 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لزوم همکاری میان شورای عالی استان‌ها و قرارگاه خاتم در راستای محرومیت‌زدایی

علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تجربه نشان داده است که می توان میان شورای عالی و قرارگاه خاتم برای رفع محرومیت زدایی همکاری صورت گیرد.

 به گزارش «نماینده» علیرضا احمدی صبح امروز در دومین روز از سی و پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا برگزار شد، گفت: شورای عالی استان‌ها عصاره یک جمعیت ۱۲۶ هزار نفره است که در یک جمعیت ۷۵ نفره خلاصه شده است.

وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها در اصل مجلس دوم کشور است زیرا تنها نهادی است که بعد از دولت می‌تواند به مجلس طرح ببرد و نهادها می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

احمدی گفت: نکته دیگر شبکه بزرگ شوراها در سطح کشور است. این ۱۲۶ هزار نفر یک شبکه را تشکیل داده است که می تواند تمام سیاست های خرد و کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی را در شهر و روستا به اجرا در بیاورند.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: امروز در هر شهری وارد شوید عمده کارها با شهرداری و مدیریت شهری است و این ظرفیت ظرفیت بزرگی است.

وی خطاب به سعید محمد گفت: امروز شما را دعوت کردیم تا از این ظرفیت بیش از پیش مطلع شوید و بتوانیم با همفکری و تفاهم مشترک گره از کار مردم باز کنیم.

احمدی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، طرح های بزرگی در کشور اجرا کرده است که با همکاری شورای عالی استان‌ها می توان این اقدامات را بهتر و بیشتر کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: قرارگاه خاتم الانبیا در جهت رفع محرومیت، طرح های بزرگی به اجرا درآورده است و از سوی دیگر باید یادمان باشد که بهترین افرادی که از محرومیت های سطح کشور مطلع هستند همین افراد و اعضای شوراهای شهر و روستا هستند.

وی ادامه داد: ما در حوزه محرومیت زدایی دست یاری به سوی شما دراز می کنیم تا با همفکری همدیگر محرومیت های موجود رفع شود و رخت مشکل از تن مردم دربیاید.

احمدی افزود: امروز از همه استان‌ها نماینده‌ای در شورای عالی استان‌ها حضور دارند و ما به دنبال این هستیم که قراردادی با قرارگاه داشته باشیم تا محرومیت زدایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما نباید منتظر آن باشیم که دیگران وظایف خودشان را انجام دهند بلکه باید تلاش کنیم هر کجا نارضایتی وجود دارد آن موضوع را با همکاری حل و فصل کنیم.

نظر شما