شناسهٔ خبر: 164546 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سوئیس مواضع ایران در مقابل برجام را به گوش جهانیان برساند

پژمانفر431 رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی می گوید باید از سفرها مسئولان خارجی به کشور برای طرح شفاف مواضع ایران بهره گرفت.

به گزارش «نماینده» نصرالله پژمانفر با اشاره به سفر وزیر خارجه سوئیس به تهران، گفت: در این رفت و آمد ها آن چیزی که مهم است این بوده بتوانیم مواضع کشور را از طریق کشورهای مختلف و به کشورهای مختلف شفاف بیان کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور سوئیس به شکلی در مسائل هسته ای و بین المللی می تواند دخالت داشته باشد و به نوعی نقش میانجیگری در مسائل را دارد باید نسبت به مواضع و نگرانی های ایران نسبت به موضوعات هسته ای و برجام حساس بوده، و نگرانی ها و مواضع هسته ای ایران را منتقل کند.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش حافظ منافع بودن سوئیس در مقابل آمریکا، تاکید کرد: مهمترین مسئله ای که وزیر خارجه سوئیس باید بداند این است که اگر آمریکایی ها بخواهند به هر شکلی تحریم های جدیدی علیه ایران از طریق مکانیسم ماشه رقم بزند که اخیرا شاهد این تلاش مذبوحانه بوده ایم، ما در مجلس آماده ایم تا اقدام متقابلی داشته باشیم.

پژمانفر در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس برای انجام اقدام متقابل در برابر تحریم ها جدید آمریکا گفت: در مجلس طرح دو فوریتی برای اقدام متقابل در مقابل آمریکایی ها تدوین شده است، این طرح نیاز به اصلاحاتی دارد اما این طرح در بازه زمانی پیش روی مصوب می شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح حاکی از عزم جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا است، ایران دیگر در بازی هایی که صورت می گیرد و تضییع حقوق مردم رقم می خورد منفعلانه ادامه مسیر نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، وزارت خارجه سوئیس در پیامی توئیتری اعلام کرد که «ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه این کشور از تاریخ پنجم تا هفتم سپتامبر در قالب دیداری رسمی به ایران سفر می‌کند.

این وزارتخانه اعلام کرد که سفر کاسیس به ایران به مناسبت بزرگداشت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور انجام می‌شود.

وزیر خارجه سوئیس در تاریخ هفتم سپتامبر با «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار می‌کند.

بر اساس این گزارش، رایزنی درباره تحولات اخیر برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت خاورمیانه از جمله محورهای گفت‌وگوهای کاسیاس با مقام‌های تهران خواهد بود.

نظر شما