شناسهٔ خبر: 164513 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

آخرین وضعیت اصلاح ساختاری بودجه؛ از قانون‌گذاری جدید تا اجرای قوانین موجود

مفتح سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با اشاره به تلاش این کمیسیون برای اصلاح ساختاری بودجه، گفت: خروجی این اقدامات شاید موجب قانون‌گذاری جدید شود و یا صرفاً تأکید بر قوانین گذشته و اجرای آن مد نظر قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی مفتح  با اشاره به سرنوشت موضوع اصلاح ساختاری بودجه در کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس گفت: در حال حاضر این کمیسیون، کمیته اصلاح ساختار بودجه را تشکیل داده است تا به اصلاح ساختار بودجه توجه و بر روی دغدغه‌های رهبری در این بخش تأکید شود.


وی بیان داشت: این کمیته تاکنون چندین جلسه را با محوریت اصلاحات بودجه برگزار کرده و تا کنون به نتایجی هم دست پیدا کرده است.


این نماینده مجلس اظهار داشت: این کمیته قرار است گزارشی تهیه کرده و به صحن کمیسیون ارائه کند. با این وجود انتظار داریم دولت در این بخش اقدامات خود را عملیاتی کند.


سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس تأکید کرد: قطعاً دولت باید وظیفه خود را در قبال اصلاح ساختار بودجه انجام داده و ماحصل اقدامات خود را به مجلس ارائه کند.


سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس گفت: قاعدتاً نتیجه اقدامات مجلس در راستای اصلاح ساختار بودجه در چند نوع اقدام معنی پیدا می‌کند؛ یک اینکه خروجی این اقدامات شاید موجب قانون‌گذاری جدید شود و دوم اینکه شاید خروجی اقدامات نیازی به قانون‌گذاری نداشته و صرفاً تأکید بر قوانین گذشته و اجرای آن مد نظر قرار گیرد که به هر دو مقوله عمل خواهد شد.

نظر شما