شناسهٔ خبر: 164273 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بررسی نحوه تامین مالی طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون بودجه/ نشست‌های مشترک مرکز پژوهش‌ها و دولت طی این دو هفته

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قرار است، مرکز پژوهش‌های مجلس طی مدت زمان دو هفته‌ای که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود بسر می‌برند، نشست‌های مشترکی را با دستگاه‌های دولتی برگزار ‌کند تا برای تامین منابع مالی طرح به یک نظر نهایی برسند.

به گزارش «نماینده» محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه جلسات متعدد کارشناسی با حضور دستگاه‌های مختلف برای بررسی طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی در کمیسیون برگزار شده است، گفت: روش‌های مختلفی برای تامین منابع مالی اجرای این طرح پیشنهاد شده و امتیازات و اشکالات هریک از آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به اینکه مانع اصلی بر سر راه تصویب نهایی این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشتن بار مالی طرح برای دولت است، اظهار کرد: لزوم تصویب نهایی طرح‌ها در صحن علنی و شورای نگهبان نداشتن بار مالی برای دولت و ایراد اصل ۷۵ است و ما در تلاشیم تا این موضوع را حل کنیم.

وی ادامه داد: حل این موضوع نیازمند اخذ نظر دولت است و براین اساس تاکنون جلسات متعددی را با کارشناسان دستگاه‌های مختلف دولتی مانند وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و ... برگزار کرده‌ایم و قرار است، مرکز پژوهش‌های مجلس هم طی مدت زمان دو هفته‌ای که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود بسر می‌برند، رایزنی و نشست‌های مشترکی را با دستگاه‌های دولتی برگزار ‌کند تا به یک نظر نهایی برسند.

خدابخشی تاکید کرد: با دستیابی به نظر نهایی و موافق دولت درباره نحوه تامین منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی، جزئیات آن هم در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب و گزارش نهایی آن به هیئت رئیسه مجلس برای بررسی و تصویب در صحن علنی ارائه می‌شود

نظر شما