شناسهٔ خبر: 164259 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آمریکا در بدترین دوران سیاسی خود قرار دارد/ بررسی ابعاد مکانیسم ماشه در کمیسیون امنیت ملی

جلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا در حال تجربه بدترین دوران سیاسی خود بوده و به سمت یک انزوای بین‌المللی پیش می‌رود.

به گزارش «نماینده»، وحید جلال‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شکست اخیر آمریکا در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: هر کشوری که به سوی آمریکا متمایل می‌شود به دلیل هژمونی آن بوده و به خاطر رویکرد و رفتارهای سیاسی این کشور نیست.

وی افزود: آمریکا در حال تجربه بدترین دوران سیاسی و بین‌المللی خود در طی سال‌های گذشته است، چرا که فردی صدارت دولت این کشور را در دست گرفته که به هیچ شیوه‌نامه و معیاری تمکین نمی‌کند.

جلال‌زاده تصریح کرد: رئیس جمهور فعلی آمریکا از معاهدات بین‌المللی بسیاری خارج شده و اکنون آمریکا در جایگاهی قرار دارد که دوستان نزدیکش مانند کانادا و انگلیس در برابر آن صف آرایی می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا در حوزه سیاست‌های داخلی خود نیز دچار تناقض‌های بسزایی شده و برخی سناتورها و تحلیل گران سیاسی آمریکا معتقدند که ممکن است ترامپ نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را نپذیرد و در نتیجه آمریکا وارد یک جنگ داخلی شود.

جلال‌زاده تأکید کرد: ترامپ در تمام راهبردهای خود شکست خورده و همین چند روز قبل سرش در شورای امنیت سازمان ملل به بدترین شکل ممکن به سنگ خورد، چرا که متحدان اروپایی وی از سیاست‌های ترامپ علیه ایران حمایت نکرده و یک جانبه‌گرایی آمریکا را به بن‌بست کشاندند.

وی تأکید کرد: اخیرا سخنگوی اتحادیه اروپا گفته که آمریکا جزو مشارکت‌کنندگان برجام محسوب نمی‌شود و کشورهایی مانند چین، روسیه و اتحادیه اروپا در حال رجوع به آیین نامه داخلی شورای امنیت سازمان ملل هستند تا آمریکا نتواند مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند و این امر حاکی از آن است که آمریکا به سمت یک انزوای بین المللی پیش می‌رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اعمال احتمالی مکانیسم ماشه علیه ایران گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی تمام ابعاد تحرکات جدید آمریکا را مورد بررسی قرار دادیم و احتمالا این هفته جلسه ویژه و فوق العاده‌ای با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار خواهیم کرد.

نظر شما