شناسهٔ خبر: 164223 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عرف: انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور گفت: شورای محترم نگهبان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد سال آینده موافقت کرده و انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

به گزارش «نماینده»، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری صبح امروز با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتخابات قابل قبول و باشکوهی هم در ماه جاری و هم به‌خصوص در انتخابات ۱۴۰۰ را شاهد باشیم.

وی افزود: اصلاح انتخابات ضرورت است و ورودی انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار باز است و لذا هرکسی می‌تواند به خود اجازه دهد و بیایید ثبت‌نام کند. هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی باید اصلاحاتی صورت بگیرد که در این زمینه شورای نگهبان هم باید نظر بدهد.

معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد: البته کمیسیون شوراها نیز به این مسئله ورود کرده و امیدوارم به انتخابات برسد. ما دنبال لایحه جامع انتخابات بودیم که متأسفانه در مجلس دهم ماند و به آن عمل نشد که آن لایحه می‌توانست بخشی از مشکلات را حل کند.

عرف درباره زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ بیان کرد: ما دو زمان را برای انتخابات ۱۴۰۰ به شورای نگهبان اعلام کردیم که ۲۱ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بود و شورای محترم نگهبان با ۲۸ خرداد موافقت کرده و انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

نظر شما