شناسهٔ خبر: 164151 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شکست آمریکا در اجماع هم‌پیمانانش علیه ایران

سیدعلی آقا زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برنامه آمریکا در به کار انداختن «مکانیسم ماشه» علیه ایران، گفت: دوران تک قطبی و یکه‌تازی آمریکا در جهان تمام شده است.

به گزارش «نماینده»، سید علی آقازاده  با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به کار انداختن «مکانیسم ماشه»، اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه در پی قطعنامه‌های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی و خروج از برجام در راستای فشار به ایران همواره در دستور کار آمریکا قرار دارد.

وی با اشاره به عدم موفقیت آمریکا در اجماع سازی اعضای شورای امنیت و مخالفت هم پیمانانش، افزود: آمریکا که به فکر احیای تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بود، با عدم موفقیت در اجماع سازی هم‌پیمانانش، شکست خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا به خیال خود می‌خواهد با «مکانیسم ماشه» تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را بازگرداند، گفت: آمریکا از برجام خارج شده، اما می‌خواهد با فشارها و تحریم‌ها توطئه‌های خود علیه ایران را همچنان ادامه دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اهداف شوم آمریکا در مقابله با ایران اسلامی، افزود: آمریکا با همه تلاش و برنامه‌های خود با نگاه تک قطبی در جهان و یکه تازی در دنیا به دنبال منفعت‌طلبی و دشمنی با ملت‌های آزاده و استقلال طلب بوده و برای شکست این کشورها از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

وی با بیان اینکه دوران تک قطبی و یکه‌تازی در دنیا گذشته و کشورهای مستقل اهداف شوم آمریکا را برنمی‌تابند، گفت: قطعاً شکست‌های آمریکا از جمله عدم اجماع سازی کشورهای هم پیمانش زمینه افول آمریکا و تضعیف استکبار را فراهم کرده است‌.آقازاده با اشاره به هدف رئیس‌جمهور آمریکا از اجرای «مکانیسم ماشه» برای برگرداندن تمام تحریم‌ها به خصوص تحریم‌های تسلیحاتی، گفت: ایران اسلامی با همه توطئه‌ها و مشکلات، مقابله کرده و امروز جمهوری اسلامی به توان داخلی، تخصص و تعهد جوانان نخبه ایرانی چشم دوخته است.

نظر شما