شناسهٔ خبر: 164055 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر راه قانع نشدند/برنامه وزارت راه برای تکمیل مسکن مهر و ملی چیست؟

البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس از قانع نشدن هیچ یک از نمایندگان از پاسخ های وزیر راه در جلسه کمیسیون خبر داد و گفت:رسیدگی به بافت‌های فرسوده، حاشیه‌نشینی در شهرها، عدم تکمیل مسکن مهر و تعیین تکلیف مسکن ملی، ازجمله محورهای سوالات نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی به شمار میایند.

به گزارش «نماینده» البرز حسینی در تشریح جلسه امروز(سه شنبه ۲۸ مردادماه) کمیسیون عمران مجلس از حضور وزیر راه و شهرسازی در این کمیسیون جهت پاسخگویی به سوالات ۶ نفر از نمایندگان خبر داد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، بافت‌های فرسوده، حاشیه‌نشینی در شهرها، مشکلات راه‌های روستایی، مشکلات راه‌های ریلی به‌ویژه در استان آذربایجان غربی به سمت مرز  ترکیه، عدم تکمیل مسکن مهر و تعیین تکلیف مسکن ملی و... را ازجمله محورهای سوالات نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی برشمرد.

وی افزود: وزیر آنچه که لازم بود با استناد بر مفاد قانونی برنامه ۵ ساله ششم و آنچه که در قانون بودجه آمده، درخصوص پروژه‌های راه‌سازی، توسعه‌ای، زیرساختی، مسائل حاشیه‌نشینی، مسکن و بافت‌های فرسوده توضیح داد و در نهایت مقرر شد؛ معاونان وی با حضور در محل‌ها، نتیجه بررسی‌ها و اقدامات‌شان را طی دو هفته آینده به مجلس ارائه دهند. همچنین مقرر شد؛ گروه ویژه‌ای پروژه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ریلی به ویژه در آذربایجان غربی را بررسی کنند.

حسینی با بیان اینکه نماینده مردم محلات نیز درخصوص عدم تکمیل مسکن مهر و مسکن ملی سوالاتی مطرح کرد و در ادامه مقرر شد؛ وزارت راه و شهرسازی نگاه ویژه‌ای به حوزه مسکن داشته باشد در غیر این صورت این سوال ملی در صحن علنی مطرح خواهد شد.  

به گفته وی هیچ کدام از نمایندگان سوال کننده از پاسخ های وزیر قانع نشدند به همین دلیل برای پیگیری هر یک از موضوعات به وزیر و وزارتخانه متبوعش فرصت زمانی چند هفته‌ای داده شد.

سخنگوی کمیسیون عمران عنوان کرد: محمدرضا صباغیان، سلمان ذاکر، علیرضا سلیمی، مصطفی رضاحسینی قطب آبادی و حسن لطفی نمایندگانی هستند که وزیر را مورد سوال قرار دادند

نظر شما