شناسهٔ خبر: 164050 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ملت‌های منطقه از رفتار اماراتی‌ها عصبانی هستند

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ملت‌های منطقه از رفتار اماراتی‌ها عصبانی هستند، گفت: اعلام عادی سازی روابط امارات با رژیم غاصب صهیونیستی پیرو دستور آمریکایی‌ها انجام شد تا شکافی بین جهان اسلام ایجاد شود.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی با اشاره به اعلام عادی‌سازی روابط امارات با رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: این اقدام هیچ تأثیری بر نوع نگرش به اسرائیلی‌ها نخواهد گذاشت و حائز امتیازی برای آن‌ها نیست.


وی تاکید کرد: اماراتی‌ها در جایگاهی قرار ندارند که بخواهند جهان اسلام را تضعیف کنند.


این نماینده مجلس اظهار داشت: این اقدام پیرو دستور آمریکایی‌ها به اسرائیلی‌ها انجام شد تا شکافی بین جهان اسلام ایجاد شود؛ البته برخی از کشورهای خودفروخته منطقه از این طرح حمایت کردند، اما بسیاری از آن‌ها هم از این طرح استقبال نکردند.


وی تاکید کرد: در حال حاضر مهم ملت‌های منطقه هستند که به شدت از رفتار اماراتی‌ها عصبانی هستند.


این نماینده مجلس با بیان اینکه اماراتی‌ها در اینگونه روابط شکست خورده اند، اظهار داشت: اماراتی‌ها در موضوع یمن  ابتدا در کنار سعودی‌ها قرار گرفتند و نهایتا پس از آن در مقابل هم ایستادند و تلفات سنگینی هم در این رابطه داشتند و تجربه بعدی آنها هم همین عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است که خواهیم دید که در این مقوله هم منزوی خواهند شد و به شدت اقتصاد و معادلات تجاری شان به هم خواهد خورد.

نظر شما