شناسهٔ خبر: 163863 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مرادی: دولت اقلام بهداشتی را با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار دهد

احمد مرادی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بخشی از اقشار ضعیف جامعه امروز توان تهیه ماسک و اقلام بهداشتی را ندارند و مسئولیت اجتماعی ما حکم می کند تا با دستگیری از اقشار آسیب پذیر جامعه در حفظ سلامت جامعه کوشا باشیم.

به گزارش «نماینده»، احمد مرادی، درباره مسئولیت اجتماعی هریک از شهروندان در مقابله با کرونا، بیان کرد: همان طوری که پزشکان و کارشناسان این حوزه مرتبا تاکید دارند استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تنها راه مقابله با این ویروس در شرایط کنونی است. فلذا هر یک از شهروندان این مسئولیت را در قبال سایر اعضای جامعه برعهده دارند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی از سلامتی خود و دیگران حفاظت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر بخشی از اقشار ضعیف جامعه امروز توان تهیه ماسک و اقلام بهداشتی را ندارند. همان طوری که مردم عزیز همواره در کمک به همنوعان خود کوشا بودند انتظار می رود تا همانند گذشته به میدان آمده و برای تهیه اقلام بهداشتی دست نیازمندان را بگیرند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس تصریح کرد: دولت نیز وظیفه دارد برای افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان در راستای استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در گام اول اقلام بهداشتی را به میزان کافی و با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار دهد. رسانه ها نیز نقش مهمی در آگاه سازی مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی بر عهده دارند.

مرادی در پایان تاکید کرد: اکنون نیز در آستانه ماه محرم قرار داریم و هریک از شهروندان از سالیان گذشته نذوراتی برای این ایام داشته و دارند بنظر می رسد با توجه به شرایط حاکم، مردم اگر نذورات خود را در تهیه ماسک و اقلام بهداشتی برای نیازمندان صرف کنند می توانند علاوه بر ادای نذر خود در راستای حفظ سلامتی همنوعان خود نیز گامی بردارند. دستگیری از همنوعان و کمک به حفظ جان و سلامتی مردم جزئی از فرهنگ عاشورایی است.

نظر شما