شناسهٔ خبر: 163789 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آقای روحانی! خون شما رنگین‌تر از یک میلیون دانش‌آموزی است که باید سر جلسه کنکور حاضر شوند

سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در انتقاد به عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: آقای روحانی پاسخ دهد که آیا خونش رنگین‌تر از یک میلیون دانش‌آموزی است که باید بروند و سر جلسه کنکور حاضر شوند.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی طی تذکری با استناد به تبصره 4 ماده 204 و همچنین بند 11 ماده 22 آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بند 11 ماده 22 درباره حفظ شأن و اقتدار مجلس است که بر اساس آن باید آئین‌نامه را مو به مو اجرا کنیم.

وی افزود: ماده 22 آئین‌نامه داخلی مجلس درباره معرفی یک وزیر به مجلس است که به صراحت عنوان می‌کند رئیس‌جمهور باید در این خصوص در مجلس حاضر شده و کلیات برنامه‌های وزیر را به مدت یک ساعت برای نمایندگان مجلس بیان کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طور نیست که بر اساس ماده 204 رئیس‌جمهور مختار باشد که در مجلس حضور پیدا کند یا نه. در واقع عدم حضور رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادیش تنقیص مجلس است یعنی شأن مجلس زیر سؤال رفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گفته می‌شود ستاد ملی مقابله با کرونا توصیه کرده است که رئیس‌جمهور در مجلس حضور پیدا نکند ما از آقای روحانی سوال می‌کنیم که آیا خون شما رنگین‌تر از خون یک میلیون دانش‌آموزی است که باید بروند سر جلسه کنکور حاضر شوند.

وی همچنین یادآور شد: عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز مجلس مغایر با اصل 3 ماده 204 آئین‌نامه داخلی مجلس و تبعیض آشکار است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نزدیک 300 نفر از نمایندگان مجلس هر روز 10 ساعت در مجلس حضور یافته و کنار هم می‌نشینیم بنابر این اگر قرار است ستاد مقابله با کرونا تصمیمی بگیرد باید این تصمیم برای همه ملت باشد.

وی با تأکید بر اینکه عدم حضور رئیس‌جمهور کسر شأن مجلس محسوب می‌شود گفت:‌امروز آخرین روز کار مجاز برای معرفی وزیر و رأی‌گیری مجلس برای رأی اعتماد مجلس به ایشان است آیا انتخاب این زمان کسر شأن مجلس و توهین به نمایندگان مجلس نیست که نمایندگان را در عمل انجام شده قرار دهند؟

وی در خاتمه سخنانش گفت: رئیس‌جمهور باید شأن مجلس را حفظ کند چرا که مجلس یک قوه مستقل است ایشان هم مجاز نبوده و مکلف به حضور بوده و باید درباره وزیر پیشنهادیش توضیح دهد.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده اظهار داشت:‌آقای امیری از معاونت ریاست جمهوری به بنده نامه زده و گفته ریاست جمهوری چند روز گذشته نامه رسمی برای ما ارسال کرده است.

وی افزود:‌گویا رئیس‌جمهور از ستاد ملی مقابله با کرونا استعلام کرده و ستاد همه به خاطر مباحث مربوط به کرونا حضور رئیس‌جمهور را مصلحت ندیده بود.

وی در خاتمه گفت:‌نامه علت عدم رئیس‌جمهور مکتوب است و معاون رئیس‌جمهور هم به دفتر هیأت رئیسه این نامه را گزارش کرده است.

به گزارش فارس،‌نمایندگان مجلس پس از تذکر نماینده در اعتراض به عدم حضور رئیس‌جمهور انتقادات خود را با صدای بلند در صحن علنی مجلس مطرح کردند.

نظر شما