شناسهٔ خبر: 163750 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هشدار در مورد احتمال وقوع حادثه برای ۱۰۰۰ تانکر انتقال سوخت در پایتخت

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد وقوع حادثه برای ۱۰۰۰ تانکر انتقال سوخت در پایتخت گفت: باید طرح جامعی برای ذخیره‌سازی سوخت و توزیع آن در پایتخت در نظر گرفته شود.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره فعالیت شورایاری‌ها اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ محله در پایتخت وجود دارد و ۲۱ عضو شورا زمان کافی برای بازدید از محلات ندارند بنابر این می‌توان از مشورت شورایاری‌ها جهت رفع مشکلات محله‌های تهران استفاده کرد.

وی افزود: حضور دو هفته یک‌بار رابط شورایاری‌های مناطق مختلف تهران در صحن شورای شهر را مدنظر قرار داده‌ایم و پس از ارائه نظرات آنها موضوعات و مشکلات مختلف را به شهرداری تهران مکاتبه می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت انبار نفت پایتخت گفت: موضوع بروز حادثه در انبار نفت سال‌هاست که مطرح بوده و از شورای چهارم که در آن زمان زلزله نسبتاً بزرگی در پایتخت به وقوع پیوست مسأله مدنظر قرار گرفت و با وزارت نفت مکاتبه شد تا فکری به حال ایمنی بیشتر انبار نفت کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: وزارت نفت آن زمان اعلام کرد که انتقال انبار نفت از محل کنونی هزینه بالایی دارد لذا اقداماتی جهت افزایش بیشتر ایمنی و کاهش خطر انجام گرفت ولی هنوز هم موضوع انتقال انبار نفت به مکانی خارج از تهران مطرح است.

وی گفت:‌به نظرم نیاز است که طرح جامع و مناسبی جهت ذخیره‌سازی سوخت در تهران اجرا شود و مخزن سوخت مورد نیاز پایتخت در محلی امن در نظر گرفته شود و از طریق لوله‌کشی سوخت در سطح شهر توزیع شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر توزیع سوخت در پایتخت از طریق هزار تانکر انجام می‌گیرد و از آنجایی که تهران دارای خیابان‌های شیب‌دار است امکان وقوع حادثه در هنگام تردد کامیون‌ها وجود دارد لذا باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

هاشمی گفت: به نظرم باید فکر جدی در مورد انبار نفت گرفته شود و اقدامات لازم در این راستا صورت خواهد گرفت.

وی در مورد کمک شهرداری تهران به لبنان و شهرداری بیروت گفت:‌تا کنون  طرح  یا لایحه‌ای در این زمینه به شورای شهر تهران واصل نشده است و شهرداری قانوناً اجازه کمک ندارد ولی می‌توان کمپین کمک به مردم لبنان را راه‌اندازی کرد و از این طریق  حمایت‌های مردمی انجام گیرد.

نظر شما