شناسهٔ خبر: 163435 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: مسئولان با اظهارات متناقض درباره کنکور دغدغه‌های مردم را بیشتر نکنند

مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسئولان اعم از نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی با اظهارنظرهای متناقض‌شان درباره کنکور دغدغه مردم را بیشتر نکنند و پس از بررسی‌های کارشناسی تصمیم کارشناسی‌شده خود را به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان اعم از نمایندگان مجلس و مسؤولان اجرایی و... با اظهارنظرهای متناقض در باره برگزاری و یا عدم برگزاری کنکور دغدغه‌های مردم را بیشتر نکنند.

وی افزود: مردم به اندازه کافی در مسائل معیشتی خود دغدغه دارند و فشارهای زیادی را تحمل ‌می‌کنند، مسؤولان دیگر در این باره بعث بیشتر شدن دغدغه در ارتباط با کنکور و اظهارنظرهای مختلف در این باره دغدغه‌های مردم را افزایش ندهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: کنکور چندین میلیون ایرانی را تحت تأثیر خود دارد اعم از کسانی که قرار است در کنکور شرکت کنند و خانواده‌های کنکوری‌ها.

نصیرایی خاطرنشان کرد: خانواده‌ای که یک فرد کنکوری در آن هست از یک سال قبل تمام برنامه زندگی‌شان تحت تأثیر کنکور فرزندشان قرار گرفته و بسیاری از محدودیت‌ها را برای این کار پذیرفته‌اند. از سوی دیگر آینده این جوانان به کنکور گره خورده و موضوع مهمی است و نباید با اظهارنظرهای متناقض با اعصاب مردم در این باره بازی کرد.

وی افزود: از سوی دیگر برگزار شدن یا نشدن کنکور موضوعی است که نظام آموزشی کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و اینها همگی از جمله مواردی متاثر از کنکور است که باید این موارد همراه با موارد دیگر موردنظر مسؤولان قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: مسؤولان باید پس از بررسی‌های کارشناسی و دقیق در مورد برگزاری یا عدم برگزاری کنکور و برگزاری نشست‌های کارشناسی در این باره تصمیم نهایی خود را که یک تصمیم کارشناسی‌شده است به مردم اعلام کنند نه این که با اظهارنظرهای متناقض و متفاوت در این باره دغدغه‌های مردم را افزایش دهند.

نظر شما