شناسهٔ خبر: 163354 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مزاحمت جنگنده‌های آمریکا برای هواپیمای ایرانی نشانه ضعف است/ آمریکایی‌ها منتظر پاسخ دندان شکن باشند

علیرضا نظری - خمین نماینده خمین در مجلس با اشاره به مزاحمت ۲ جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی خط تهران -بیروت گفت: ایالات متحده منتظر پاسخ دندان شکن جمهوری اسلامی باشد که در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

علیرضا نظری نماینده خمین درباره جنایت اخیر آمریکایی‌ها در ایجاد مزاحمت دو فروند جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی که منجر به مصدومیت تعدادی از مسافرین این پرواز شد، اظهار داشت: این اقدام نظامیان تروریست آمریکایی خلاف همه قواعد بین‌المللی است هر چند با مهارت خلبان ماهان، هواپیما از سقوط رهایی پیدا کرد و توانست به سلامت در فرودگاه بیروت به زمین بنشیند ولی چرایی انجام این کار و سکوت سازمان‌های بین‌المللی در این باره جای تاسف دارد.

وی افزود: تجارب گذشته نشان داده هر زمان آمریکایی‌ها در میدان جنگ نظامی کم آورده و شکست خورده و اهدافشان را دست نیافتنی دیدند وارد فاز تهدید مردم ایران، ایجاد مزاحمت هوایی و امثال آن شدند.

نماینده خمین در مجلس گفت: ‌همانگونه که در ماجرای سال ۶۷ و پس از ناامیدی از ساقط کردن جمهوری اسلامی و شکست ایران در جنگ تحمیلی و بعد از اقدامی که شهید نادر مهدوی در حمله به هلی‌کوپتر آمریکایی داشت، ایالات متحده متوجه شکست فاحش خود شد و حمله به هواپیمای مسافربری مسیر بندرعباس- دبی را برنامه‌ریزی و عملیاتی کرده و موجب سقوط هواپیما و شهادت ۲۹۰ نفر از مسافران این پرواز شدند.

نظری گفت:‌در سال ۱۳۹۶ و هنگامی که آمریکا به شدت در منطقه و محور مقاومت به ویژه در عراق و سوریه متحمل شکست شد و احساس کرد به اهدافش نمی‌رسد بحث ایجاد مزاحمت برای هواپیمای ایرانی را در یک خط هوایی رقم زد.

وی افزود: در ‌چند روز گذشته هم که آمریکایی‌ها شکست‌های پیاپی از جمهوری اسلامی متحمل شدند، نظامیان تروریست آمریکایی احساس کردند بایستی برای ایجاد زحمت برای جمهوری اسلامی وارد عرصه‌های دیگری شوند.

نماینده مردم خمین در مجلس تصریح کرد: ایجاد مزاحمت آمریکا و نظامیان تروریست این کشور برای هواپیمای مسافربری ایران، پالس اقتدار نیست بلکه نشاندهنده ضعف ایالات متحده است؛ آنها احساس می‌کند که همه آنچه برای هجمه و حمله به جمهوری اسلامی دارند شکست خورده است.

نظری گفت:‌آمریکایی‌ها می‌دانند اگر اقدام تهاجمی نظامی علیه ایران انجام دهند جریان مقاومت از چنان ظرفیتی برخوردار است که منافع آمریکا را در اقصی نقاط دنیا مورد حمله جدی، قاطعانه و عبرت آموزی قرار دهد.

وی گفت:‌آمریکایی‌ها هجمه نظامی رو در رو را دیگر برای خودش متصور نیست و می‌کوشد در عرصه‌های دیگر ورود کرده و برای جمهوری اسلامی مزاحمت ایجاد کند.

نماینده خمین در مجلس افزود:‌از آنجا که قرار است از مهر سالجاری تحریم نظامی ایران لغو شود آمریکایی‌ها به دنبال غائله جدیدی هستند تا با ایجاد حواشی جدید، شرایط را به سمتی سوق دهند که عملا این بند از تعهدات برجامی اجرایی نشود؛ البته بعید است با توجه به اینکه آمریکایی‌ها از برجام به صورت رسمی خارج شده‌اند بتوانند در این عرصه نقش آفرینی کنند.

نظری افزود:‌ بدون شک آمریکا در تمام راهبردهای خودش علیه جمهوری اسلامی و در عرصه‌های نظامی امنیت منطقه و نفوذ آن جنگ اقتصادی، فرهنگی و ... شکست خورده است و قطعا ادامه چنین مسیری برای آمریکا دستاورد دیگری به دنبال نخواهد داشت ضمن اینکه جمهوری اسلامی پاسخ دندان شکن با تحرک و خطای دشمن را خواهد داشت که در آینده نزدیک آن را شاهد خواهیم بود.

نظر شما