شناسهٔ خبر: 163232 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دولت باید هرچه سریعتر وزارت صمت را دارای وزیر کند

متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دولت نباید در شرایط کنونیِ کشور، برای انتخاب وزیرِ یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌ها تا انتهای مهلت قانونی صبر کند.

به گزارش «نماینده»، روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره ابزار قانونی مجلس برای تحت فشار قرار دولت در انتخاب وزیر صمت، گفت: طبق آیین نامه مجلس ، دولت ۳ ماه فرصت دارد که وزیر وزارتخانه مربوطه را به مجلس معرفی کند و اگر طی فرجه ۳ ماهه این کار را انجام داد، تخلفی مرتکب نشده و کار قانونی خود را انجام داده است.

او افزود: اگر رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی که در جلسه روز یکشنبه (۲۹ تیر) تذکرات متعددی به رئیس جمهور برای وزارت صمت دادند و از او خواستند که در معرفی وزیر عجله کند، به این خاطر است که در این وضعیت کشور،  دولت نباید برای انتخاب وزیرِ یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور تا انتهای مهلت قانونی صبر کند.

متفکر آزاد ادامه داد: امروز با مسائل و مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت مواجهیم، اما دولت در معرفی وزیر تعلل می کند، هر چند تا اتمام مهلت مقرر کار غیر قانونی انجام نداده است، اما اگر دولت تا انتهای سه ماه وزیر را معرفی نکند، تخلف کرده  و از آن روز به بعد هر امضایی که سرپرست انجام بدهد غیر قانونی است و حق امضای هیچ سند و حق سرپرستی وزراتخانه مذکور را ندارد، مگر اینکه رئیس جمهور از مقام معظم رهبری دستوری بگیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رود که اهمیت این مسئله را درک کند و هرچه سریع تر یک وزراتخانه به این مهمی را دارای وزیر کند، لذا دولت اگر مسئولیت پذیر باشد باید هرچه زودتر وزیر را معرفی کند.

نظر شما