شناسهٔ خبر: 163186 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کارگروه کنترل قیمت ارز زیر نظر سران قوا تشکیل شود

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه مشکل ارز فرادولتی است گفت: باید کارگروهی زیر نظر سران قوا تشکیل شده و آنها کنترل قیمت ارز را به صورت ویژه رسیدگی کنند زیرا نیازمند هماهنگی‌های نهادهای نظارتی، انتظامی و امنیتی هستیم.

به گزارش «نماینده»، هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از گرانی بی‌ حدوحصر در بازار ارز اظهار داشت: باید کارگروهی زیر نظر سران سه قوه تشکیل شود تا آنها به این موضوع به صورت ویژه رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه این کارگروه باید طبق زمانبندی تعیین شده و دستورالعمل‌های قاطعانه مرحله به مرحله قیمت ارز را کنترل کرده و کاهش دهند.  

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: اگر بازه عملکرد مقامات بی‌نهایت باشد هیچگاه مدیران پاسخگو نخواهند بود.  

بیگی‌نژاد گفت: این پیشنهاد را به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم داده‌ام ضمن اینکه با محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی هم مطرح کرده‌ام.

وی افزود: مشکل ارز مشکلی فرادولتی است چرا که نیازمند همکاری سایر قوا و به ویژه نهادهای نظارتی، انتظامی و امنیتی هستند. ضمن اینکه وقتی از مقامات دولتی وضعیت افسارگسیختگی ارز را جویا می‌شویم آنها در پاسخ می‌گویند در حال کار و فعالیت هستیم اما آنها بایستی بازه زمانی مشخصی را برای پایان دادن به التهابات بازار و ارز تعیین کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس خاطرنشان کرد: مردم از اینکه در حدود یکسال اخیر نوسانات زیادی را در بازار ارز می‌بینند نگران هستند اما سران قوا می‌توانند با ورود به این حوزه دلالان و سودجویان و ملتهب‌کنندگان این بازار را شناسایی و دستگیر کنند.  

بیگی‌نژاد گفت: کمیته مذکور می‌تواند گزارش‌های هفتگی ارائه کرده و منجر به افزایش امید فعالان مختلف عرصه تولید در کشور شوند.  

وی تصریح کرد:‌ وقتی بازه زمانی اقدامات مدیران باز باشد عملاً نشاندهنده آن است که آن مسئولان نمی‌خواهند کاری کنند و جالب‌تر آنکه وقتی انتقاد می‌کنیم در پاسخ می‌گویند در حال کار و تلاش هستیم. اما مردم و نمایندگان خروجی از مقامات دولتی نمی‌بینند این در حالی است که آنها وعده وعید قول‌های متعدد داده‌اند.

نظر شما