شناسهٔ خبر: 163162 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دلالان بیشترین منفعت را از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه توزیعی در جامعه می‌برند

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به گلایه مردم از تبعیض در دریافت یارانه‌ها گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی و تبصره ۱۴ بین مردم توزیع می‌شود اما بیشتر به جیب دلالان و واسطه‌گران می‌رود.

به گزارش«نماینده» جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۹ تیر) در جلسه علنی امروز در تشریح طرح یک فوریت طرح تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: وقتی به کف جامعه برویم متوجه می‌شویم که مردم شهرها و روستاها درخواست تامین کالای اساسی را دارند ولی قیمت‌ها به حدی بالاست و هر لحظه قیمت تغییر می‌کند که آنها دچار مشکل هستند.

وی افزود: ‌با تعدادی همکارانم در مجلس و اعضای کمیسیون برنامه بودجه طرح تامین کالاهای اساسی را آماده کرده‌ایم.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: مردم ما امروز برای تامین کالاهای اساسی دغدغه دارند در حالی که کالا فراوان است اما توان مردم در خرید کالا ضعیف است.

کوچکی‌نژاد افزود:‌امروز مردم ما از تبعیض یارانه‌ها گلایه دارند در حالی که ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی و تبصره ۱۴ بین مردم یارانه توزیع می‌شود اما بیشتر این یارانه به جیب دلالان و واسطه گران می‌رود.

وی گفت: کالاهای وارد شده به کشور که با ارز ۴۲۰۰ تومانی است متاسفانه با ارز آزاد توزیع می‌شود که نشانه عدم نظارت است.  

نماینده مردم رشت در مجلس گفت:‌کارت‌های هوشمند و کارت سوخت نشان داده می‌توانیم از این ظرفیت و زیرساخت برای توزیع کالای اساسی استفاده کرده و نظام یارانه‌ای را در خدمت مردم به کار بگیریم.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: در طرح تامین کالاهای اساسی استفاده از تولید داخل در اولویت است و بنا داریم تا شبکه توزیع را اصلاح کرده و مردم را از نگرانی و اضطراب برای تامین کالاهای اساسی نجات دهیم.

وی گفت: هم اکنون سلامت مردم امروز در خطر است چرا که استفاده مردم از کالاهای اساسی مانند گوشت طبق نظر مرکز پژوهش‌های مجلس کمتر شده و مواد غذایی لازم به مردم نمی‌رسد که احتمال بروز بیماری وجود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس  خاطرنشان کرد: مجلس انقلابی باید به نیازهای مستضعفان و زیرمجموعه‌های کمیته امداد و سازمان بهزیستی رسیدگی ویژه‌ای کند.

نظر شما