شناسهٔ خبر: 163161 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قرارداد با چین درگاه‌های متعدد به روی کشور باز می‌کند

پرچم ایران و چین عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قرارداد با چین در حوزه انرژی فروش نفت خام و بسیاری اقدامات، درگاهی را به روی کشور ما باز می‌کند بدون اینکه حتی یک سانت از خاک کشور واگذار شود.

به گزارش «نماینده» احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس امروز (یکشنبه ۲۹ تیر) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امیدوارم در آینده نزدیک با شکست فراگیر کرونا شرایط کشورمان به حالت عادی برگردد و همه بیمارانی که بستری هستند در صحت و سلامت باشند.

وی به اصل ۷۷ قانون اساسی درباره قرارداد و برنامه مشترک خلق چین و جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مجلس باید در جریان فرایند امور قرارداد برنامه مشترک چین و ایران قرار بگیرد، این حق مجلس است و اتفاقی نیفتد که مثل گذشته عده‌ای از هموطنان گلایه مند شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: حقیر در جریان زیر قضایا از دوره قبل بوده و هستم و می‌دانم منشا این برنامه کجاست و به چه شکل است، بنابراین باید مجلس در جریان کار قرار بگیرد تا همانطور که تا دیروز عده‌ای از عزیزان به اتهام دلواپسان نگران شدند عده‌ای دیگر از خط و مشی سیاسی دیگری مرز جدیدی را بازگشایی نکنند. بنابراین ما باید برای هر مسئله‌ای شفاف سازی داشته باشیم.

آزادیخواه با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری، تاکید کرد: دستور نخست رهبر انقلاب توسعه سیاسی بود امروز قراردادی که بین چین و ایران اتفاق می‌افتد برابر همان دستور رهبر معظم است و عنوان آن برنامه جامع ۲۵ ساله ایران و چین است که خرداد ماه امسال نسخه اولیه آن تدوین و تهیه شده است و حقیر همه برنامه را بند به بند ملاحظه کردم که این برنامه ۹ بند دارد و شامل چشم اندازی ماموریت، اهداف، زمینه‌ها، همکاری، اقدامات، نظارت و همکاری در کشور ثالث که ژانویه ۲۰۱۶ این آغاز شده است.

وی خطاب به مردم گفت: ملت شریف ایران اسلامی نگذارید ضد انقلاب جلوی پیشرفت این کشور را بگیرد. در فضای مجازی به شما دیتاها و اطلاعات ناقص توسط عناصر مزدور و خودفروخته داده می‌شود. اما بدانید که انقلاب ۴۰ سال است که اجازه نداده یک وجب از خاک این کشور به دست اجانب بیفتد. در کجای این قرارداد آمده که ایران جزیره کیش را واگذار می‌کند؟ چرا مردم را به دروغ ناراحت می‌کنید؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: چرا وقتی کشور در آستانه پیشرفت است ما به گونه‌ای دیگر برخورد می‌کنیم. این قرارداد در حوزه انرژی فروش نفت خام و بسیاری اقدامات درگاهی را به روی کشور ما باز می‌کند بدون اینکه حتی یک سانت از خاک کشور واگذار شود؛ هر کسی اطلاع دقیق‌تری دارد بیاید و اعلام کند. بنابراین به مردم گرای اشتباه ندهیم.

آزادیخواه خطاب به قالیباف تصریح کرد: یک سال دیگر برای دولت فرصت باقی مانده است بنابراین کمیسیون‌های مجلس باید فعال شوند و رؤسای کمیسیون‌ها بدانند برخی از این خرده دستورات انصافا اتلاف وقت است. برابر با آئین‌نامه هیأت رئیسه که باید به این مسائل گوش کنند و جواب بدهند اما خروجی ندارد. طرح دوفوریتی قیر رایگان یکی از بهترین کارهاست.

وی  با تاکید بر اینکه کمر طبقات ضعیف جامعه از تورم شکست، گفت: من می‌توانم از پشت این تریبون اعلام کنم مقصر چه کسی بود اما این آیا دردی از جامعه را دوا می‌کند؟ فعلا باید مشکلات را حل کنیم و مشکل حل نمی‌شود مگر اینکه کمیسیون‌ها اولویت اصلی خود را در بحث تورم، گرانی وبازار ارز، طلا، سکه واشتغال  بیاورند و ما علاج موقت انجام دهیم و مردم را از این بحران در بیاوریم و نجات دهیم.

نماینده مردم ملایر مجلس تاکید کرد:اگر ما یک دقیقه وقت مجلس را بیهوده مصروف کنیم مقصر خواهیم بود و مدیون خواهیم بود. تقاضای من از هیأت رئیسه مجلس این است که دستوراتی که حلال مشکلات مردم باشد در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار دهند.

نظر شما