شناسهٔ خبر: 163153 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دو فوریت طرح قیر رایگان به تصویب مجلس رسید

قیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح قیر رایگان موافقت کردند.

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، با ۲۱۸ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در جلسه با بررسی دوفوریت این طرح موافقت کردند.

طبق گفته موافقان این طرح،  در طرح مذکور دو میلیون قیر رایگان در نظر گرفته شده است که از محل خوراک تأمینی به پالایشگاه‌ها تهیه می‌شود. از آنجایی که مبلغ قیر از تنی ۴۰۰ هزار تومان به ۴ تا ۵ میلیون تومان افزایش یافته است در جزئیات مبلغی برای قیر رایگان در نظر گرفته نشده چرا که ممکن بود افرادی از این موضوع سوء استفاده کنند و قیمت قیر را افزایش دهند.

در ادامه محمدباقر قالیباف پس از رأی موافق صحن علنی مجلس با دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور عنوان کرد که از کمیسیون برنامه و بودجه انتظار می‌رود این موضوع را با مشورت کمیسیون‌های فرعی از جمله عمران و امور داخلی و شوراها بررسی کند و با انجام کار دقیق و کارشناسی موضوع را به صحن ارجاع دهد.

وی افزود: در عین اینکه تأمین قیر رایگان ضروری و اجتناب‌ناپذیر است اما در اجرای آن شاهد آسیب‌هایی بوده‌ایم، در کمیسیون ضمن پرداختن به مزایای طرح قیر رایگان برای حل مشکلات روستایی و شهری از میزان مشکلات حاشیه‌ای آن کاسته شود.

نظر شما