شناسهٔ خبر: 163149 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح جدید مجلس برای کاهش سود وام خرید مسکن به ۹ درصد

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که کمبود شدید مسکن باعث افزایش قیمت‌ها شده است، گفت:‌ به‌دنبال کاهش سود وام خرید مسکن به ۹ تا ۱۲ درصد هستیم.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به محورهای طرح کمیسیون عمران مجلس برای تولید انبوه مسکن، اظهار کرد: هم‌اکنون کشور با کمبود شدید مسکن مواجه است که این مسئله موجب افزایش چشمگیر قیمت ها در بازار شده، حال مجلس در حال تدوین طرح تولید انبوه مسکن با همکاری مرکز پژوهش ها و کارشناسان، مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و انبوه سازان است.

وی با بیان این‌که تاکنون میزان تسهیلات بخش مسکن از کل وام های ارائه شده، تنها ۷ درصد بوده است، افزود:در طرح مجلس این میزان از ۷ درصد به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و ما به دنبال افزایش تسهیلات خرید مسکن و کاهش سود این وام ها از ۱۸ درصد به حدود ۹ تا ۱۲ درصد هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که این میزان سود هنوز نهایی شده است، تصریح کرد:‌ در شرایط کنونی قیمت مصالح ساختمانی بسیار گران است، افزایش قیمت مصالح به دلیل صادرات یا عرضه آن در بازار بورس است، حال چون قیمت ها در بازار بورس واقعی نیست، قیمت ها به صورت چشمگیری بالا می رود.

رضایی ادامه داد: در تدوین طرح به دنبال آن هستیم که بخشی از مصالح ساختمانی تولیدی در داخل کشور در بازار بورس عرضه نشده و این میزان را با قیمت مناسب برای اجرای طرح های انبوه سازی مسکن در نظر بگیریم.

به گفته وی، کاهش عوارض و تعرفه شهرداری ها، نظام مهندسی و سازمان های آب، برق و گاز نیز می تواند در کاهش قیمت تمام شده مساکن انبوه اثرگذار باشد که ما این مسائل را نیز دنبال می کنیم.

نظر شما