شناسهٔ خبر: 163023 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دستگاه دیپلماسی از سفیر کره جنوبی بابت بلوکه شدن دارایی‌های ایران توضیح بخواهد

لاجوردی زهره سادات لاجوردی گفت: سفیر کره جنوبی باید برای ادای توضیح به خاطر بلوکه شدن دارایی‌های ایران از سوی سئول به وزارت خارجه فرا خوانده شده و در صورت ادامه این روند از کشور اخراج شود.

به گزارش «نماینده» زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بلوکه کردن دارایی‌های ایران از سوی کره جنوبی گفت: بازار ایران همیشه برای کشورهای شرق آسیا به ویژه کره جنوبی یک بازار پر سود به شمار می‌رفته و سابقه تعاملات اقتصادی بسیار زیادی بین دو کشور وجود دارد.

وی افزود: اکنون شاهد رفتار ظالمانه و بدعهدی‌های این کشور و کارشکنی در آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران در پس نقاب تحریم و طلب غرامت برای نگهداری از اموال ایران! هستیم که حتماً باید با پاسخ قاطع و پشیمان کننده جمهوری اسلامی مواجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه برخورد منفعلانه و دیپلماسی غیر فعال جز این که عزم دیگر کشورها را هم در اعطای حقوق حقه ملت ایران سست می‌کند و آنها را در بلعیدن اموال جمهوری اسلامی گستاخ تر می‌کند، دستاوردی برای کشور ندارد، لذا احضار سفیر کره جنوبی برای ادای توضیح و در صورت ادامه این روند، اخراج وی واکنشی لازم از سوی دستگاه دیپلماسی به این واقعه است.

لاجوردی خاطرنشان کرد: ما از دستگاه دیپلماسی کشور خواهانیم اولاً با توکل بر خدا و اعتماد به وعده‌های او  اقدام موثر و متقابل در برابر این قبیل بی حیایی‌ها از خود نشان دهد و تا زمانی که دولت کره جنوبی بر این رویه غلط اصرار می‌ورزد واردات از این کشور را به حداقل برساند. در ثانی با تقویت و احیای ظرفیت های بسیار زیادی که وجود دارد از طریق ارتباط فعال با کشورهای دوست از فشار اقتصادی بر ملت عزیزمان بکاهد.

به گزارش فارس، ‌طبق اخبار منتشرشده کره جنوبی تحت فشارهای آمریکا اقدام به بلوکه کردن دارایی‌های ایران در این کشور کرده و هزینه بلوکه و نگهداری کردن آن را از دارایی‌های ایران برداشت می‌کند.

نظر شما