شناسهٔ خبر: 162599 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هیئت رئیسه به اصلاح ساختار مجلس ورود کند/ نظارت باید تقویت شود

احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: یکی از مطالبات جدی نمایندگان مجلس یازدهم تحول ساختاری مجلس است که هیئت رئیسه باید به این موضوع مهم ورود کند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام احد آزادی خواه با تأکید بر ضرورت تحول ساختاری مجلس، گفت: یکی از مطالبات جدی نمایندگان مجلس یازدهم تحول ساختاری مجلس است که هیئت رئیسه مجلس هم حتماً باید به این موضوع مهم ورود کند.

وی افزود: برنامه ما این است که تحول ساختاری مجلس را از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس پیگیری کنیم، به این معنا که ما در حال برنامه ریزی هستیم تا به موضوع تحول ساختاری از درگاه کمیسیون‌ها ورود پیدا کنیم و تغییر و تحول را از این درگاه آغاز کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در طرح تحول ساختاری مجلس به دنبال ایجاد تغییرات مثبتی در نوع نظارت و قانون‌گذاری مجلس هستیم تا به کارآمد سازی مجلس شورای اسلامی بیانجامد.

آزادی‌خواه افزود: مجلس باید به موضوع تحول ساختاری ورود جدی کند که اگر این تحول اتفاق بیفتد قطعاً عملکرد نمایندگان مجلس در بعد قانون‌گذاری و نظارت می‌تواند اثربخش تر از گذشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز نظارت مجلس به یک رویه کند و بی روح تبدیل شده است، تصریح کرد: برای آنکه نظارت نمایندگان مجلس بر دستگاه‌های اجرای تأثیرگذار باشد و باعث شود که این دستگاه‌ها ایرادات و اشکالات اساسی خود را مرتفع کنند، باید تحولات جدی در نحوه نظارت نمایندگان مجلس به وجود آید که قطعاً این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما