شناسهٔ خبر: 162577 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

نوروزی: با حذف یارانه دهک های بالا عدالت اجرایی می‌شود

حسن نوروزی نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس گفت: اگر هدفمندی یارانه‌ها به درستی اجرا شود و یارانه دهک‌های بالا حذف شود، عدالت برقرار می‌شود، همچنین وزارت کار می‌تواند با اتصال به سازمان ثبت اسناد و املاک به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کند.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس، با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه رفاه ایرانیان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکل جدی هدفمندی یارانه‌ها و برای رساندن یارانه به دست نیازمندان واقعی بسیار اقدام خوبی است، ‌گفت: در زمان تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس هشتم هم تاکید مجلس لر این بود که یارانه‌ها به تمام دهک‌ها تعلق نگیرد.

وی ادامه داد: در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد هم انتقاد ما این بود که یارانه‌ها نباید به همه تعلق گیرد زیرا در آن زمان یارانه حتی به ایرانیان خارج‌نشین، اموات و ثروتمندان پرداخت می‌شد. مجلس در آن زمان انتظار داشت، یک جامعه هدف از دهک‌های پایین یعنی از یک تا شش ایجاد شود و تنها به آنها یارانه پرداخت شود.

نوروزی بیان کرد: طبق قانون، پولی که از هدفمندی یارانه‌ها جمع می‌شد باید برای صنعت، ذخیره‌سازی و پرداخت به مردم استفاده می‌شد اما آقای احمدی‌نژاد تمام پول ناشی از هدفمندی یارانه‌ها را در اختیار مردم قرار داد و حتی برای پرداخت یارانه‌ها از بانک مرکزی هم قرض گرفت و نتوانست قانون را به درستی اجرا کند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس اظهار کرد: مجلس براین اساس در بودجه سال ۹۰ ترسید که قیمت فراورده‌های نفتی را افزایش دهد زیرا آقای احمدی‌نژاد هم در آن زمان می‌خواست قیمت‌ها را آزاد اعلام کند.

وی تاکید کرد: اگر هدفمندی یارانه‌ها به درستی اجرا شود و یارانه دهک‌های بالا حذف شود، عدالت برقرار می‌شود، همچنین وزارت کار می‌تواند با اتصال به سازمان ثبت اسناد و املاک به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کند.

نظر شما