شناسهٔ خبر: 162575 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

پور ابراهیمی:بانک مرکزی می گوید مسئولیتی ندارد اشتباه محض است

محمدرضا پورابراهیمی به نظر کمیسیون، بانک مرکزی اشتباه محضی انجام داده است که بیان می‌کند مسئولیتی ندارد در هر صورت از نظر کمیسیون اقتصادی مجلس، این اشکال به بانک مرکزی وارد است و باید هرجه سریع‌تر اصلاح شود.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره اعتراضات اخیر در مقابل بانک مرکزی، اظهار داشت: اعتراضاتی که در مقابل بانک مرکزی توسط عده‌ای از فعالان اقتصادی اتفاق افتاد به این علت بود که مدیریت سامانه نیما و بازار متشکل ارزی که بانک مرکزی ایجاد کرده بود دارای اشکالاتی بود.


وی با بیان اینکه بانک مرکزی نمی‌تواند بیان کند که یک سامانه‌ای ایجاد کرده است تا فروشنده و خریدار باهم مرتبط و هماهنگ شوند. ادامه داد: گزارشی که در این باره به کمیسیون داده شد این بود که کسانی که صادر کننده بودند و از این سامانه، ارزی درخواست کرده بودند متوجه می‌شوند که دسترسی به این ارز را ندارند. یعنی ریال پرداخت شده ولی ارزی دریافت نکردند.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اعتراضات این فعالان اقتصادی از سوی کمیسیون اقتصادی وارد است؛ یعنی اگر بانک مرکزی اعلام می‌کند که بازار متشکل ارزی و سامانه‌ای تشکیل داده است تا خرید و فروش ارز راحت باشد باید حتما در این فرآیند نظارت خود را به جهت صحت این اطلاعات استفاده کند.


پورابراهیمی افزود: مثلا در بازار سرمایه (بورس)، فروشنده سهامی می‌فروشد و خریدار می‌خرد، ولی اگر خریدار سهامی بخرد، ولی به آن تحویل داده نشود ناظر این معاملات چه کسی است؟ تا نگذارد سوءاستفاده‌ای رخ دهد مشخصا بازار سرمایه و سازمان بورس است.


وی تصریح کرد: به نظر کمیسیون، بانک مرکزی اشتباه محضی انجام داده است که بیان می‌کند در این حوزه مسئولیتی ندارد در هر صورت از نظر کمیسیون اقتصادی مجلس، این اشکال به بانک مرکزی وارد است و باید هرجه سریع‌تر اصلاح شود.

نظر شما