شناسهٔ خبر: 162415 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جلسات شورای عالی فضای مجازی باید تشکیل شود

محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: باید جلسات شورای عالی فضای مجازی هر چه سریعتر تشکیل شود.


به گزارش «نماینده» فاطمه محمدبیگی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: فضای رهاشده مجازی نگرانی هایی را برای ما در حوزه فرهنگ ایجاد کرده است.

وی افزود متأسفانه چندی پیش انتشار تصاویر هرزه نگاری در اینستاگرام آزاد شد و این در حالی است که اینستاگرام اقدام به حذف پست های تسلیت شهادت سردار سلیمانی کرد و سئوال ما این است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چرا در این باره اقدام درخوری انجام نداد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد ترافیک کشور به اینستاگرام اختصاص یافته است، گفت: قطعا نباید بیش از یک سوم ترافیک کشور به یک شبکه مجازی خارجی اختصاص یابد اما نیمی از ترافیک اینترنتی کشور ما به اینستاگرام اختصاص یافته است.

محمدبیگی با اشاره به افزایش میزان جرایم رایانه ای بر اساس گفته پلیس فتا، گفت: عدم فرهنگ سازی در حوزه استفاده از فضای مجازی قطعا می تواند باعث افزایش جرایم رایانه ای شود و متأسفانه شاهد افزایش فروش سلاح سرد و گرم هستیم که باید فرهنگسازی در این باره صورت گیرد.

وی بیان کرد: متأسفانه مناطق محروم به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند و باید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدابیر لازم را در این حوزه اتخاذ کند.

محمدبیگی گفت: جلسات شورای عالی فضای مجازی مدتی است که تشکیل نمی شود و لازم است هر چه سریعتر تشکیل شود.

نظر شما