شناسهٔ خبر: 162318 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس محلی برای ارائه طرح‌های پوپولیستی نیست/ چرا نمایندگان تمایلی به عضویت در کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی ندارند؟

موسوی لارگانی عضو هیات رییسه مجلس یازدهم، با بیان اینکه نمایندگان در این دوره از مجلس باید به دنبال تحقق مطالبات مردم و ارائه طرح‌هایی جهت رفع مشکلات فرهنگی و معیشتی باشند تاکیدکرد که هیات رییسه باید مانع از بروز رفتارهای پوپولیستی و ارائه طرح‌های بی‌اهمیت شود.

به گزارش « نماینده» سیدناصر موسوی لارگانی در مورد رابطه مستقیم حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی و ضرورت تقویت حوزه فرهنگی برای رفع مشکلاتی اقتصادی کشور، گفت: حوزه فرهنگی به اندازه‌ای دارای اهمیت است که رهبر معظم انقلاب آن را موازی اقتصادی می‌دانند به همین دلیل شعار یکی از سال‌ها را نیز اقتصاد و فرهنگ انتخاب کردند، به این معنا که اقتصاد و فرهنگ را مکمل یکدیگر دانستند، چرا که اگر یکی از این حوزه‌ها با مشکلی مواجه شود دیگری هم نمی‌تواند پیشرفت کند.

دلیل عدم تمایل نمایندگان به عضویت در کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه دولت‌ها از ۳۰ سال گذشته تاکنون کمترین توجه را به فرهنگ و بودجه این بخش داشته‌اند و حتی در مجلس شورای اسلامی نیز نگاهی که باید به این حوزه وجود داشته باشد، نیست، کما اینکه حتی بسیاری از نمایندگانی که از چهره‌های شاخص فرهنگی هم هستند تمایلی برای عضویت در کمیسیون فرهنگی ندارند و این مشکل در رابطه با حوزه قضایی نیز وجود دارد، کما اینکه قضات توانمندی به مجلس راه یافته‌اند، اما حاضر نیستند در کمیسیون قضایی و حقوقی عضو شوند که این یک عیب محسوب می‌شود.

وی در بیان دلایل عدم رغبت نمایندگانی از بین چهره‌های شاخص فرهنگی و قضایی که تمایلی برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ندارند، تصریح کرد: گاهی اوقات کمیسیون‌هایی در مجلس دارای بیشترین تعداد متقاضی هستند که دستگاه‌های اجرایی مربوطه در آن حوزه، توجه ویژه‌ای به اعضای این کمیسیون‌ها دارند، به همین دلیل نمایندگان رغبت بیشتری برای عضویت در آنها دارند و از کمیسیون‌های مرتبط با تخصص خود غافل می‌شوند.

موسوی لارگانی یادآور شد: بی‌تردید مردم توقع زیادی از مجلس یازدهم دارند، به همین دلیل باید به گونه ای برنامه ریزی شود که از بروز یک سری رفتارها و ارائه طرح‌های پوپولیستی جلوگیری شود که حواشی را به دنبال دارند، کما اینکه این روزها شاهد بروز این اتفاق هستیم. و این در حالی است که مجلس در این دوره باید طرح‌هایی در جهت رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی ارائه دهد.

وی افزود: هم‌اکنون هیات رییسه باید به این موضوع ورود پیدا کند و مانع از ارائه برخی طرح‌های بی‌اهمیت شود، همچنین آقای قالیباف از نمایندگان خواستند یک سری راهکارهایی را در جلسه سه‌شنبه برای ارتقای جایگاه مجلس ارائه دهند، بنابراین باید بیشتر از این نوع اقدامات در مجلس انجام شود و از نمایندگان بخواهند که به دنبال تحقق مطالبات مردم باشند نه اینکه طرح‌هایی برای بهتر دیده شدن خود با هدف رای‌آوری در دوره بعد ارائه دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما در دوره گذشته با این مشکل مواجه بودیم که نیروهای انقلابی در اقلیت مجلس بودند، اما الان بهانه‌ای وجود ندارد که بگوییم نتوانستیم در جهت تامین رضایت مردم کاری انجام دهیم، چراکه در اکثریت هستیم.

نظر شما