شناسهٔ خبر: 162309 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رییس مجمع نمایندگان کردستان انتخاب شد

اوسطی نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در نشستی «پرویز اوسطی» نماینده مردم قروه و دهگلان را به عنوان رییس مجمع نمایندگان کردستان انتخاب کردند.

به گزارش «نماینده» این نشست در خصوص راه های توسعه و پیشرفت استان کردستان برگزار شد و اعضای مجمع بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های مجلس در پیشبرد اهداف ملی و منطقه ای استان تاکید کردند و در خاتمه جلسه برای ریاست مجمع استان رای گیری صورت گرفت و پرویز اوسطی با رای نمایندگان، به عنوان رییس مجموع انتخاب شد.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شور ای اسلامی پنج نماینده از حوزه های انتخابیه چهارگانه استان کردستان با کسب رای اکثریت مجوز لازم برای حضور در بهارستان را گرفتند و انتخاب ششمین نماینده در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار به دور دوم کشیده شد.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

نظر شما