شناسهٔ خبر: 162296 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امپریالیسم رسانه‌ای نمی‌تواند خللی در روابط مردم ایران و افغانستان ایجاد کند

نادری نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس می گوید دولت ایالات متحده آمریکا هر کاری برای گسستن پیوند میان ایران و افغانستان انجام دهد، بدون شک پیروز نخواهد شد؛ چراکه پیوند میان این دو ملت تاریخی و فرهنگی است.

به گزارش «نماینده» احمد نادری به فضای ایجاد شده از سوی امپریالیسم رسانه‌ای در جهت اختلاف‌انگیزی میان مردم ایران و افغانستان به بهانه فوت چند افغانستانی اشاره کرد و گفت: مردم ایران و  افغانستان یک پیوند تاریخی ناگسستنی دارند که این پیوند قبل از هر چیز دیگری در حوزه فرهنگی است.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۱ با اشغال و زورگویی در افعغانستان مستقر شدند که یکی از راهبردهای جدی آمریکا از حضور خود در این کشور خدشه وارد کردن به روابط میان مردم ایران و افغانستان بوده و در این راستا هم گروههای بسیاری را برای فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت خود قرار دادند تا این پیوند گسسته شود.

نماینده مردم تهران، ری،  شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی  به فضاسازی‌های رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه فوت چند نفر افغانستانی اشاره اظهار کرد: این پروژه  را هم در راستای جدایی سازی مردم ایران و افغانستان به راه انداختند.

نادری  در ادامه افزود: متاسفانه تعدادی از برادران افغانستانی با غرق شدن در رودخانه جان خود را از دست دادند و هیچگونه ارتباطی هم به ایران ندارد، اما این مسئله دستآویزی برای تخریب جمهوری اسلامی از سوی معاندان قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: البته این فشارهایی که از سوی امپریالیسم رسانه ای با سردمداری آمریکا علیه کشورمان شکل گرفته است مسئله جدیدی نیست؛ چرا که در این سالیان اخیر تلاش های زیادی برای جدایی سازی روابط میان ایران و افغانستان انجام داده است.

نظر شما