شناسهٔ خبر: 162247 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

با وجود سند تحول بنیادین سخن گفتن از سند ۲۰۳۰ سخنی گزاف و بیهوده است

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای همه تحولات در آموزش و پرورش است لذا در این شرایط سخن گفتند از سندی همچون سند ۲۰۳۰ سخنی گزاف و بیهوده است.

به گزارش «نماینده»، گزارش وزیر آموزش و پرورش در مورد مسائل آموزشی و مشکلات فرهنگیان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

گزارش وزیر آموزش و پرورش در مورد مسائل آموزشی و مشکلات فرهنگیان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محسن حاجی میرزایی در این جلسه گفت: آموزش و پرورش با بیشترین قشر جامعه در ارتباط است.

وی افزود: اثر بخشی و کارایی همه نهادها در گروه یادگیری آن جامعه است. مهمترین میثاق مشترک ما و نمایندگان مجلس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، این سند هم جز مطالبات رهبری است و هم حکم قانون است که باید اجرا شود و هم مورد تاکید رییس جمهور است. همچنین این سند نیاز اساسی و حیاتی جامعه است.  

حاجی میرزایی بیان داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای همه تحولات در آموزش و پرورش است لذا در این شرایط سخن گفتند از سندی همچون سند ۲۰۳۰ سخنی گزاف و بیهوده است.

وزیر آموزش و پرورش مهمترین مأموریت این وزارتخانه را آماده کردن دانش آموزان برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی، دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: ما در این راستا اقداماتی را انجام دادیم و زیرنظام‌های مشخصی را تهیه، تصویب و ابلاغ کرده‌ایم. 

وی با اشاره به تغییر در سیستم آموزش کشور گفت: کتاب‌ها مبتنی با تغییر سیستم آموزشی تدوین شده است، اما زمانی می‌توانیم از اجرای سند تحول سخن بگوئیم که بتوانیم نتایج عینی و ملموس را در جامعه و سطح دانش آموزان نشان دهیم؛ اینکه دانش آموزان و معلمان چه درکی از سند تحول دارند. بنابرین برای شکل گیری گفتمان روی ۲۵ بسته تحولی تاکید کرده ایم که در آن‌ها بر تحول آفرین بودن، ملموس بودن نتایج، قابلیت سنجش و اندازه گیری تاکید کرده ایم. به عنوان مثال هر دانش آموز یک مهارت را باید بعد از دوره متوسطه فرا گرفته باشد، ما در صدد هستیم در جهت تحقق سند پیش برویم.

حاجی میرزایی با اشاره به شرایط آموزش و پرورش با شیوع کرونا گفت: در شرایط کرونا به یکباره با یک پدیده غیرمنتظره روبرو شدیم که کل مأموریت نظام آموزش و پرورش کشور را تحت تأثیر قرار دارد. به اعتقاد من واکنش سریع، دقیق و فراگیر به این پدیده مسئولیت مهمی بود که متوجه وزارت آموزش و پرورش شد و ما نمی‌توانستیم آموزش را تعطیل کنیم و می‌بایست در این خصوص چاره‌ای می‌اندیشیم.

نظر شما