شناسهٔ خبر: 162242 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

خبرنگاران کمترین امنیت شغلی را دارند

عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در کشور با از هم‌گسیختگی فرهنگی مواجه هستیم، اظهار کرد: متاسفانه خبرنگاران کمترین امنیت شغلی را دارند که باید توجه ویژه‌ای به حق و حقوق و بیمه آنها شود.

به گزارش «نماینده» علی‌اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی موضوعات فرهنگی گفت: در کشور نه تنها انسجام فرهنگی نیست که با از هم‌گسیختگی فرهنگی مواجه هستیم باید این فضای به هم ریخته فرهنگی ساماندهی شوند مردم دچار تعارضات جدی فرهنگی شده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه خبرنگاران با کمترین امنیت شغلی مواجه بوده که باید توجه ویژه‌ای به حق و حقوق و بیمه آنها شود.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فرهنگ کتابخوانی و مطالعه پیشرفت نکرده است، گفت: باید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع گسترش کتابخوانی را در دستور کار قرار دهد. از طرف دیگر کنترل لازم بر محتوای تولیدات محصولات سینمایی نمی‌شود تعداد سینماها هم در شهرستان‌ها کم است که این وضعیت به برنامه مدونی نیاز دارد.

عنابستانی با بیان این‌که سیاست مشخصی در حوزه ساماندهی فضای مجازی وجود ندارد، اضافه کرد: این فضا رها و یله هست حتی با سخت‌گیری‌های بی‌مورد از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت نمی‌شود در همین شرایط اخیرا وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد مبنی بر این‌که مجوزهای فعالیت‌های هنری در فضای مجازی باید توسط وزارت ارشاد صادر شود که این از وظایف صدا و سیما است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ثبت نام مردم برای اعزام به حج گفت: سازمان حج با علم و اطلاع از این‌که احتمال برگزار نشدن مراسم حج در سال جاری وجود ندارد از مردم پول گرفته و اکنون می‌گوید به احتمال زیاد امسال حج نداریم این نحوه‌ی برخورد با مردم درست نیست.

نظر شما