شناسهٔ خبر: 162241 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

در امورات فرهنگی به تحول بنیادین نیاز داریم

ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وضعیت موجود در عرصه فرهنگ مناسب نیست، اظهار کرد که باید در امورات فرهنگی تحول بنیادین صورت گیرد.


به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی موضوعات فرهنگی با طرح این سوال که آیا در ۴۰ سال گذشته وضعیت فرهنگی‌مان مورد تایید بوده است، گفت: مقام معظم رهبری در پیام‌شان به مناسبت آغاز مجلس یازدهم بر پیگیری دو موضوع فرهنگی و اقتصاد تاکید داشتند. ما می‌پذیریم وضعیت موجود مطلوب نیست اگر بخواهیم همچون گذشته شرایط را پیش ببریم وضعیت تغییر نمی‌کند پس باید تحول بنیادین در امورات فرهنگی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که مردم از اوقاف و مسائل فرهنگی راضی نیستند اضافه کرد: دستگاه‌های متعدد در موضوعات فرهنگی پاسخگو نیستند ما به مدیریت واحد فرهنگی نیاز داریم. امروز کانون‌های مساجد و کتابخانه‌ها حتی نمی‌توانند حقوق کارمندان خود را بدهند ما آنها را ایجاد کرده‌ایم که انگار فقط حقوق بدهیم که این روند درست نیست. کارها نیاز به جراحی و تحول دارد چون در غیر این صورت جامعه هدف از ارشاد اسلامی نتیجه نمی‌گیرد.

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی راهکار را در تمرکززدایی دانست و ادامه داد: چه دلیل دارد که در تهران برای دور افتاده‌ترین نقطه کشور تصمیم بگیریم که کتابخانه ساخته شود یا این‌که در مسجدی کانون بسازند این کارها را درون‌سپاری کنید.

نظر شما