شناسهٔ خبر: 162240 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهرداری پیمانکاران متخلف را به مراجع قضایی معرفی کند

امینی نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید پیمانکارانی که کودکان را به کار می‌گیرند،به مراجع قضایی معرفی کند.

به گزارش «نماینده»، سیدابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در دویست و بیستمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: ۱۲ ژوئن روز جهانی علیه کار کودکان است که  این روز به ابتکار سازمان بین‌المللی کار نامگذاری شده است.

وی افزود: متأسفانه سال‌هاست که شهر تهران به ویژه در زمینه جمع‌آوری پسماند با مشکل تعداد زیادی کودک کار و زباله‌گرد مواجه شده و هیچ اقدام جدی برای مقابله با این پدیده مذموم صورت نگرفته است.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری یکی از مراجع ذی‌صلاح است که باید اقدام جدی در زمینه مقابله با کار کودک انجام دهد، گفت: شهرداری تهران و مؤسسات خیریه در سال‌های اخیر نسبت به راه‌اندازی و یا حمایت از مدارس ویژه کودکان کار اقدام کرده اما  ناکافی بوده است و به نظرم تا زمان ریشه‌کنی این پدیده هیچ اقدامی قابل قبول نیست.

امینی ادامه داد: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا خطرات کار کودکان و زباله‌گردی مضاعف شده و باید سازمان بهزیستی، وزارت کشور، شهرداری، بنیاد مستضعفان و نهادهای دیگر دست به دست هم دهند و با تشکیل کارگروه ویژه اقدام مناسب صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران باید با پیمانکارانی که کودکان را به کار می‌گیرند قطع همکاری کند و این افراد به مراجع قضایی نیز معرفی شوند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین ۱۴ ژوئن روز جهانی اهداکنندگان خون است و در فواید اخلاقی و بهداشتی اهدای خون سخن‌های زیادی بیان شده که همه بر آن واقفیم.

امینی گفت: این روزها با گسترش ویروس کرونا ذخایر خونی به حداقل رسیده و این روز فرصت مناسبی است تا افرادی که امکان اهدای خون دارند با مراجعه به مراکز انتقال خون نسبت به این عمل ارزشمند اقدام کنند.

به گزارش فارس، سیدابراهیم امینی امروز به دلیل غیبت محسن هاشمی در صحن شورا ریاست صحن علنی شورای شهر را بر عهده دارد.

نظر شما