شناسهٔ خبر: 162225 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اقتصاد نشر ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد سالیانه دارد

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومان اقتصاد نشر وجود دارد، گفت: تلاش کردیم از کتابفروش‌ها با پرداخت یارانه حمایت لازم را به عمل‌ آوریم.

به گزارش«نماینده» سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (یکشنبه ۲۵ خرداد ۹۹) در جلسه علنی و در گزارش به نمایندگان اظهار داشت: در سه سال گذشته ۳۶۷ کتابخانه از جمله ۵ کتابخانه مرکزی ساخته شده و آنها عملا به نمایشگاه‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت کتاب تبدیل شده‌اند. این در حالی است که کتابخانه رضوی هم اکنون بیش از یک میلیون مشارکت کننده دارد.

وی با بیان ایکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۳۵ پروژه ناتمام در دست اقدام دارد که ۳۳ پروژه بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از مجلس خواست با افزایش حمایت‌ها سرعت احداث این کتابخانه‌ها را ارتقا دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌ها با ۷۴۰۰ پرسنل که حقوق سالیانه‌شان در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است نیازمند حمایت بیشتری است. که اگر ۵۰ درصد افزایش حقوقی در بخش تفاوت تطبیق هم که در خیلی از ادارات کشور اجرایی شده در مورد آنها عملیاتی کنیم بودجه این نهاد به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال خواهد رسید در حالی که بودجه سالیانه دولتی ۲۰۰ میلیارد تومان است و اعتبارات نیم درصدی شهرداری‌ها به این نهاد هم اگر در نظر بگیریم به زحمت به ۲۰۰ میلیارد می‌رسد که عملا تکافوی حقوق پرسنل هم را نمی‌دهد.

ادامه دارد...

نظر شما