شناسهٔ خبر: 162212 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

 مجلس یازدهم به‌دنبال اعتبارات جایگزین برای دولت بدون فشار به قشر ضعیف جامعه است

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس معتقد است ساختار بودجه کشور نیاز به اصلاح دارد تا بدون وابستگی به نفت بتوانیم از منابع دیگری ایجاد اعتبار کنیم.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در مجلس گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب در پیام ایشان به مجلس یازدهم، سرفصلی بود که در زمان ارائه لایحه بودجه سال 98 فرمودند و معتقد بودند این بودجه هیچ تناسبی با سیاست های اقتصاد مقاومتی و شرایط جنگ اقتصادی ندارد که باید اصلاح شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: از آن زمان قرار شد طرح تحول ساختار بودجه در دولت کلید بخورد و هرجا نیاز به قانون بود، مجلس کمک کند.

وی افزود: از این رو دولت برای اصلاح ساختار بودجه فرصت خواست که بعد از چند مرحله تأخیر تنها توانست این موضوع را تصویب کند که 450 میلیون دلار از حساب باقیمانده سنواتی صندوق ذخیره ارزی برداشت کرده و حدود 12 درصد نیز از فریز شده سال 98 بردارند و برای تأمین مابقی اعتبارات از اوراق قرضه استفاده کنند که از نظر ما قابل قبول نیست.

پورابراهیمی در ادامه با بیان اینکه موضوع اصلاح ساختار بودجه را در کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه در دستور کار قرار می دهیم تا راه های جایگزین کردن بودجه نفتی را بررسی کنیم، اظهار داشت: طرح های مجلس برای این موضوع آماده است که یکی از آنها تغییر نظام ساختار مالیاتی، کاهش میزان مالیات عملکرد و افزایش پایه های جدید مالیاتی است که درآمد قابل توجهی دارد و تنها کمتر از یک صدم جامعه را تحت هدف قرار می دهد و نمونه آن نیز مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی است.

این نماینده مردم از استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار برای تدوین بودجه سال 1400 را در دستور کار مجلس یازدهم قرار خواهیم داد تا در سنوات آتی، بودجه کشور با نگاه علمی بررسی شود.

نظر شما