شناسهٔ خبر: 162174 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظارت بر اجرای قوانین نخستین گام تحول است

صباغیان تمرکز بر بُعد نظارتی مجلس به حذف یا اصلاح قوانین دست و پاگیر و اجرای درست قوانین کمک قابل توجهی می‌کند.

به گزارش نماینده، محمدرضا صباغیان بافقی با تاکید بر تحول گرایی در رفتار نمایندگان به عنوان نخستین گام تحول در مجلس، گفت: تحولات با پیگیری موضوعاتی مانند شفافیت در مجلس رقم می‌خورد اما پیش از آن نمایندگان باید بر روی وظیفه نظارتی خود تمرکز کنند.

نماینده مردم مهریز و بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  نظارت می‌تواند نخستین گام تحول باشد، به موجب نظارت می‌توان قوانین دست و پا گیر را حذف و اصلاح کرد. در این صورت بسیاری از مشکلات مردم نیز مرتفع خواهد شد.

وی یادآور شد: وزیر اقتصاد و دارایی در جلسات اخیر صحن علنی مجلس متذکر شد که قوانین خوبی در حوزه بهبود کسب و کار در مجلس به تصویب رسیده است اما تنها ۲۰ درصد این قوانین اجرا شده است. بنابراین ما در مجلس یازدهم با نظارت بر حسسن اجرای قوانین می‌توانیم گام مهمی در مسیر تحول‌گرایی و تحول‌خواهی برداریم.

صباغیان معتقد است: مجلس یازدهم قطعا پیگیر اجرای صد در صدی قوانین خواهد بود. قوانین خوبی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم نیز تصویب شده که به صورت ناقص اجرا می‌شود لذا با نظارت مجلس، جامعه هم متحول خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: نظارت یکی از اصول و مصادیق زیرساختی تحول‌گرایی است که بیش از دوره‌های گذشته باید مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

نظر شما