شناسهٔ خبر: 162150 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزرا در مجلس به گونه ای گزارش می‌دهند که گویا مشکلی در کشور نیست

رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر وزیری که به مجلس می‌آید اوضاع را جوری جلوه می‌دهد که گویا اصلا مشکلی وجود ندارد، گفت: اگر به گزارشات کارشناسان دولت به مجلس تکیه کنیم هیچ حاصلی از مجلس یازدهم برای مردم نخواهد بود.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان‌آبادی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه ۲۱ خرداد) گفت: امام حسین (ع) می‌فرمایند «نیاز مردم به شما از نعمت‌های خداوند برشماست از این نعمت آزرده‌خاطر نشوید»؛ خواهران و برادران عزیز اینکه خداوند  نیاز بندگانش را به شما ارجاع داده بر شما مبارک باد. امیدوارم در این ۴ سال فرصت پیدا کنید از این فرصت الهی به عنوان توشه آخرت و به عنوان فرصت خدمت به نحو احسن استفاده کنید.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس یازدهم در آغاز یک راه پرمخاطره و سراسر مشکل است اگر از این فرصت ۴ ساله و اعتماد ملت به درستی استفاده نکنیم یک جناح و یک تفکر و یک طیف سیاسی آسیب نمی‌بیند بلکه آنچه که آسیب می‌بیند نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: فاصله بین مردم و نظام به همه ما به کشور و تمامیت ارضی ما آسیب خواهد زد این نظام حاصل خون ۲۵۰ هزار شهید انقلاب اسلامی است و تک تک ما با هر تفکری با منش و دیدگاهی مسؤول هستیم که از نظام و مشروعیت آن و خدماتی که باید به طبقه محروم بدهد دفاع کنیم و خدمتگزار صادق این نظام و مردم باشیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: تفاوت فاحش حقوق بازنشستگان با کارکنان یکی از مشکلات جدی امروز کشور ماست، بازنشستگان در بدترین شرایط ممکن قرار دارند و حقوق اندک آنها باعث شرمندگی‌شان و باعث سخت شدن زندگی آنها شده است. در مجلس یازدهم باید برای تطبیق حقوق بازنشستگان و شاغلان فکری کنیم.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دیگر وضعیت روستاهای ما است روستاهای ما بی‌سر و سامان است، روستاها متولی ندارند. بنده طرحی و پیشنهاد امروز به هیأت رئیسه تقدیم کرده‌ایم در آن تشکیل وزارت امور روستایی مطرح شده است.

وی افزود: از همه بخش‌های مختلف مربوط به امرو روستایی و عشایری درخواست دارم تا یک متولی همچون جهاد سازندگی که در ابتدای انقلاب بود برای روستاها پیدا شود.

رحیمی‌جهان‌آبادی خاطرنشان کرد: امروز روستائیان در حالی به افزایش جمعیت تشویق می‌شوند که مکانی برای زندگی ندارند، راه مناسب و آب در اختیار ندارند. من در دوره دهم مجلس برای آب ۲۴ روستا بارها به وزیر نیرو نامه نوشتم اما با وجود این حتی ۱۰ میلیارد تومانی که از اعتباراتی که در اختیار نماینده گذاشتند یک ریال هم ندادند.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: در زمان تصویب بودجه به آنچه که دولت به شما پیشنهاد می‌دهد صرفا اکتفا نکنید آمار جاده‌های روستایی ما نشان می‌دهد که ما نیاز داریم اعتبارات جاده‌سازی در روستاها را افزایش دهیم.

وی افزود: ما در مجلس باید در کنار وزارت امور خارجه دیپلماسی عمومی را گسترش دهیم و روابط میان ملت‌ها را در کنار رابطه دولت‌ها با هم گسترش دهیم. رابطه ملت‌ها با هم یعنی تبادل فرهنگ و تبادل تفکر و مجلس می‌تواند با تقویت گروه‌های دوستی پارلمانی و با تقویت بخش‌های تخصصی همچون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش کند که این رابطه را بهبود بخشد و تنش‌های میان ما و بعضی از همسایگان را کاهش دهد.

رحیمی‌جهان‌آبادی خاطرنشان کرد: درخواست من این است که نمایندگان در مجلس به کار کمیسیونی و کار تخصصی تکیه کنند اگر به آمار و ارقامی که کارشناسان دولت به مجلس ارائه می‌دهند تکیه کنیم هیچ حاصلی از کار مجلس یازدهم برای ملت نخواهد بود. هر کارشناس یا وزیری که به مجلس می‌آید اوضاع را جوری جلوه می‌دهد که گویا هیچ مشکلی در کشور نیست.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما