شناسهٔ خبر: 162133 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیریت منابع آبی کشور ضعیف است

احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه در مجلس گفت: ایران در سدسازی رتبه خوبی در دنیا دارد، اما مدیریت منابع آبی ضعیف است .

به گزارش «نماینده» احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد) مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر نیرو با اشاره به مشکلات بی آبی استان هرمزگان گفت: مزیت نسبی استان هرمزگان آب است، اما استانی بی آب و کم آب است.

وی افزود: استان هرمزگان با وجود آنکه دریا و باران دارد، اما باز مشکل بی آبی وجود دارد، لذا باید پرسید برای رفع مشکلات بی آبی مناطق کم آب و به خصوص حوزه انتخابیه اینجانب چه برنامه ای دارد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش در مجلس یازدهم بر ضرورت توجه به مشکلات آب و فاضلاب مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: متاسفانه توجهات به آب و فاضلاب بخش شهری منوط شده است، به همین دلیل روستاییان با مشکلات بی آبی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه ایران در سدسازی رتبه خوبی در دنیا دارد، اما مدیریت منابع آبی ضعیف است، گفت: به بخش آب کشاورزی جفا می شود و بسیاری از چاه های کشاورزی مردم در حال از بین رفتن است و مسئولان آنها را پلمپ می کنند.

جباری درخصوص مشکلات برق استان هرمزگان و دیگر شهرهای جنوب کشور همچون بوشهر، سیستان و بلوچستان و... گفت: این استان ها با مشکلات جدی برق روبرو هستند، به طوری که قبض های مصرفی ماهانه مردم بین یک تا دو میلیون تومان است و واقعا به مردم فشار می آید.

نظر شما