شناسهٔ خبر: 162128 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کوچکی‌نژاد: وزرا باید گزارش فعالیت خود در چارچوب سیاست‌های کلی نظام را ارائه دهند

کوچکی نژاد.jpg نماینده مردم رشت در مجلس گفت: وزرا در مجلس باید گزارش خود را در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و قانون جاری کشور ارائه دهند که تا چه اندازه در این زمینه کار شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد ۹۹)‌ طی تذکری طبق ماده ۲۲ بند ۸ و ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: اینجا مجلس است و وزرا در مجلس باید گزارش خود را در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و قانون جاری کشور ارائه دهند که تا چه اندازه در این زمینه کار شده است.

وی افزود: حوزه انرژی در رابطه با سیاست‌های کلی نظام و برنامه پنجم ماده ۴۴ چه اقداماتی صورت گرفت است، مثلاً در ماده ۴۴ برنامه پنجم قید شده حداقل سهم همه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک باید ۵۵ تولید برق باشد.

کوچکی نژاد ادامه داد: آقای وزیر درست گفتند که ۲۰ هزار مگاوات برق تولید می‌کنیم اما آیا بر اساس قانون برنامه و سیاست‌های کلی نظام است یا خیر. متأسفانه در بحث ها اشاره‌ای به سیاست‌های کلی نظام دیده نمی‌شود.

وی خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: شما باید جلسات را طوری اداره کنید که آیا قانون اجرا شده است یا خیر، چراکه مجلس ریل گذار است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خشک شدن دریاچه ارومیه و خشک شدن سد سپیدرود به دلیل منحرف شدن از قانون بوده است و امروز دشت گیلان وضعیت نامناسبی دارد، چون به قانون عمل نمی‌کنند. بنابراین هیأت رئیسه طوری جلسات را اداره کنند که قوانین و سیاست‌های کلی مطرح شود.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر کوچکی‌نژاد گفت: این تذکر نبود بلکه پیشنهاد بود.

نظر شما