شناسهٔ خبر: 162111 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نامه بسیج فرهنگیان به قالیباف/ آماده کمک برای تحقق سند تحول آموزش و پرورش هستیم

بسیج فرهنگیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی بر آمادگی این سازمان جهت کمک به مجلس برای تحقق سند تحول آموزش و پرورش تأکید کرد.

به گزارش «نماینده» سازمان بسیج فرهنگیان طی نامه‌ای ضمن تبریک به رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم، آمادگی بسیج فرهنگیان کشور برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پروش را اعلام کرد.

این نامه به اولین نطق رئیس محترم مجلس مبنی بر: «مجلس یازدهم ... اجرایی شدن سند تحوّل آموزش و پرورش ... را پیگیری خواهد کرد.» و بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی سالگرد ارتحال امام راحل(ره) دایر بر اولویت دادن به آموزش در تحولات مدنظر و تأکید چندباره درباره اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که فرمودند: «در زمینه‌ مسائل آموزشی ما واقعاً احتیاج داریم به تحوّل ... که حالا همین برنامه‌ی تحوّلی که برای آموزش و پرورش تهیّه شده، اگر اجرا بشود و عمل بشود، بخشی از این را به عهده خواهد داشت» استناد کرده است.

در ادامه این نامه آمده است: سازمان بسیج فرهنگیان کشور با داشتن شبکه گسترده و فعال در سراسر این دستگاه عظیم، اساسی و اثرگذار، آمادگی خود را برای همکاری انقلابی با مجلس شورای اسلامی و زیرمجموعه های آن اعم از مرکز پژوهش‌ها، کمیسیون آموزش، کمیسیون فرهنگی و نیز فراکسیون فرهنگیان اعلام می‌نماید.

همچنین در بخش پایانی این اعلام آمادگی، اذعان شده است: از آنجا که در بیانات متعدد رهبر معظم انقلاب، «معلم» میدان‌دار و علم‌دار تعلیم و تربیت کشور است و در راهکار ۷-۸ از فصل هفتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر «معلم محوری» تأکید شده و از اجرای سیاست یا برنامه‌های مخدوش کننده این محوریت منع شده است، معلمان و فرهنگیان بسیجی آمادگی دارند تا به فضل الهی، در صورت فراهم شدن «بستر قانونی لازم»، برای «ارتقای کارآمدی و سربلندی نظام آموزش و پرورش کشور»، به صورت جهادی وارد میدان شوند و با کمک اجزای نظام، نخبگان و دلسوزان و با شکل گیری یک «عزم ملّی»، «تحول بنیادین مطلوب» را برای «تربیت نسل تمدن‌ساز» رقم بزنند.

نظر شما