شناسهٔ خبر: 162022 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موسوی لارگانی:

تمرکز بر نظارت می‌تواند نخستین گام تحول‌گرایی مجلس باشد

موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به انباشت قوانین در کشور گفت: مجلس یازدهم باید بر نظارت تمرکز کند و از قانونگذاری صرف فاصله بگیرد.

به گزارش «نماینده»،سیدناصر موسوی‌لارگانی، در توضیح مصادیق تحول‌گرایی مجلس یازدهم، گفت: مقام معظم رهبری در ارتباط با تحول گرایی و تحول خواهی در گذشته هم اشاراتی داشتند و به دولت و قوه قضایی و مجلس و حتی دستگاه‌های فعال دیگر توصیه کردند. ایشان در سخنان اخیر خود بر تحول خواهی و تحول گرایی نه فقط در حد سطحی نگری بلکه در حوزه مباحث عملی و ژرف تاکید کردند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بعد از انتصاب آیت الله رئیسی در مسند قوه قضاییه ما شاهد تحولاتی در قوه قضاییه بودیم که تا حدودی انتظارات مردم و مقام معظم رهبری را جامه عمل پوشاند. عملکرد موفق قوه قضاییه حتی بسیاری از مشکلات که باعث بی اعتمادی مردم شده بود را مرتفع و رضایتمندی خوبی ایجاد کرد.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی تحولات را از بدنه قوه شروع کرد و برخورد با قضاتی که در حق مردم اجحاف کردند را در دستور کار قوه قضاییه قرار داد. لذا دولت و مجلس هم باید این حرکات را انجام دهند. همراهی و هم‌افزایی سه قوه در هم پوشانی اجرای قوانین تاثیرگذار است در غیر این صورت مشکلات مردم حل نمی‌شود.

موسوی لارگانی یادآور شد: حضور نیروهای انقلابی در مجلس یازدهم سبب شده تا امیدی در بین مردم ایجاد شود و این امید وقتی برای مردم محسوس است که در عمل شاهد آن باشند. بنابراین مجلس دست از شعار باید بردارد و وارد میدان شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس در ادوار مختلف گذشته به کارخانه تولید قانون تبدیل شده است، ما در کشور با انباشت قوانین مواجهیم به نوعی که بیش از 12 هزار قانون در کشور تصویب شده و این وجهه خوبی ندارد. قانونی که به آن عمل نشود نمی‌تواند اثرگذار باشد. بنابراین از وضعیت قانونگذاری صرف باید فاصله گرفت و به نظارت جدی بر اجرای قوانین بپردازد. این گام می تواند مانع بروز تخلفات و مفاسد در حوزه های مختلف می شود.

وی معتقد است: مجلس به کمک دیوان محاسبات باید ریشه مفاسد را خشک کند و از سوی دیگر به دنبال تصویب قوانینی باشد که مشکلات مردم را حل کند. مقام معظم رهبری در دیدار خود با نمایندگان مجلس سال 1397، فرمودند که طرح و لوایحی که در مجلس بررسی و تصویب شده تا چه میزان مشکلات معیشتی مردم را حل کرده است؟

موسوی لارگانی تصریح کرد: مردم به ویژه بازنشستگان با مشکلات جدی رو به رو هستند، بنابراین مجلس باید قوانینی را تصویب کند که این مشکلات را حل کند. دولت نیز باید تحولاتی را آغاز کند و در فعالیت های خود تغییراتی ایجاد کند. مردم از این رفتارها و شعارها خسته شدند بنابراین کار عملی باید انجام شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هدف تمام قوا خدمت به مردم باید باشد. کما اینکه فلسفه تشکیل مجلس، دولت و قوه قضاییه باید خدمت به مردم باشد.

نظر شما