شناسهٔ خبر: 162006 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیشنهادات اتاق اصناف ایران برای حفظ اشتغال و خروج از رکود

ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران در جلسه علنی امروز از ارائه پیشنهادات این اتاق به دولت با رویکرد حفظ اشتغال و تحریک تقاضا برای خروج از رکود خبر داد.

به گزارش «نماینده» سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران در جلسه علنی امروز (۱۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال ۹۸ بازار کشور با جمعیت سه میلیون نفری که بیشترین نقش را در ارائه خدمات به عنوان آخرین زنجیره تامین کالا دارد تجربه آزار دهنده‌ای داشت.

وی افزود: بروز سیل در ابتدای سال گذشته، تحریم‌های ظالمانه و افزایش قیمت بنزین باعث تحمیل شرایط رکود تورمی در کشور شد ضمن اینکه در پایان سال ۹۸ هم شیوع کرونا توانست آسیب‌های زیادی را به بازار وارد کند.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: ‌این اتاق با رویکردهایی در بخش بهداشتی و به عنوان اجرای مسئولیت اجتماعی اقداماتی را عملیاتی کرده و استراتژی خاصی را در این زمینه در دستور کار خود قرار داد.

ممبینی اظهار داشت: ‌از ابتدای شیوع کرونا و بنابر توصیه‌های ارائه شده همه فعالیت‌هایی که جمعیت در آن وجود داشت را متوقف کرده و با شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی سعی کردیم رویکرد تدوین پروتکل‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های تجاری را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد:اصناف با تمکین ضرورت توقف در برخی رسته‌ها و رشته‌ها همکاری‌های خوبی را با مجموعه بهداشتی کشور داشته‌اند ضمن اینکه اصناف ایران یکی از محورهای اصلی کمک به تمکین پروتکل‌های بهداشتی بودند.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ‌اصناف با رویکرد حفظ اشتغال پیشنهاداتی را به دولت ارائه کرد که این خدمات ۲۵ گانه بود که این پیشنهادات مبتنی بر حمایت کارفرمایان برای حفظ اشتغال و جلوگیری از ترک کار توسط کارگران بود.

ممبینی افزود: در سال جهش تولید حفظ اشتغال و تحریک تقاضا برای خروج از رکود قطعا کمک‌های زیادی به کشور خواهد کرد.

وی گفت: ‌تعداد زیادی از صنوف در شرایط فعلی به دلیل شیوع کرونا همچنان تعطیل هستند ولی باید ضمن حمایت از اشتغال و حمایت از فعالیت‌هایشان شاهد گشایش کسب و کارهای آنها باشیم.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: توجه به فعالیت‌ها و کاهش مالیات تعیین شده برای کسب و کارها در ماه‌های پایانی سال گذشته و ابتدای سال جاری از سوی سازمان امور مالیاتی بسیار مهم است و امیدوارم مدنظر این سازمان قرار گیرد.

ممبینی در پایان گفت: امیدواریم طرح اصلاح نظام صنفی در مجلس یازدهم تصویب شود و تنگناهای قانونی این موضوع هم رفع شود که از اهمیت والایی برخوردار است.

نظر شما