شناسهٔ خبر: 161939 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بیشترین مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان برای اشتغال است

ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: اینکه گفته می شود اشتغال زایی افزایش یافته صحیح نیست چون به طور عملی این موضوع قابل لمس نیست و بیشترین مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان برای اشتغال است.

به گزارش «نماینده»؛ سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان در جریان بررسی گزارش دولت به مشکلاتی در تامین اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شمش فولاد به صورت خام برای تامین ارز صادر می شود، این در حالی است که صنایع پایین دستی مثل میلگرد دچار کمبود شمش به عنوان مواد اولیه است.

وی افزود: در حال حاضر واردات لنت ترمز به دلیل انبوه تولیدکننده در کشور ممنوع شده است اما کارخانجات برای تامین ارز در جهت خرید مواد اولیه دچار مشکل هستند.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین ارز به چه قیمتی باید باشد، توضیح داد: باید شمش به محصول پایین دستی تبدیل شود تا ارزآوری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه هزینه تامین مواد اولیه ۴ برابر شده است، اظهار داشت: در حال حاضر بانک ها برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان ۷۰ درصد فروش آن ها را طلب می کنند این روش باعث تعدیل نیرو و افزایش بیکاری در کشور می شود بنابراین باید برای حمایت از تولید، رفع موانع تولید را جدی بگیریم.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها بر موضوع معیشت مردم تاکید کردند، در شرایط کرونایی وضعیت اقشار ضعیف از جمله مددجویان و رزمندگان معسر بسیار سخت است لازم است تلاش بیشتری برای حمایت از نیازمندان صورت گیرد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در راستای شفافیت، عدالت و تطابق منابع بودجه با اسناد بالادستی، بیان داشت: بودجه سنواتی کشور چهره شفافی درعرصه های مختلف به خصوص اشتغال زایی ندارد.

ساداتی نژاد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این که گفته می شود رشد شاخص اقتصادی مثبت است مصادره به مطلوب از میزان بارندگی است، اگر میزان بارندگی به کمک کشاورزی نمی آمد این حوزه با رشد منفی روبه رو بود.

وی با تاکید بر اینکه تحریم های داخلی به کشور فشار می آورد، گفت: بروکراسی داخلی مانع پیشرفت استان های بزرگ شده است، در دولت قبل فرمانداری های ویژه که دومین شهر بزرگ استان است، درنظر گرفته شد اما از آن جاییکه اعتباری به این فرمانداری های ویژه اختصاص داده نشد تحولی که انتظار می رفت محقق نشد.

وی در خاتمه عنوان کرد که اینکه گفته می شود اشتغال زایی افزایش یافته صحیح نیست چون به طور عملی این موضوع قابل لمس نیست و بیشترین مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان برای اشتغال است بنابراین آنچه که دیده می شود فزونی بیکاری است.

نظر شما