شناسهٔ خبر: 161927 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بانک‌ها قانون حذف سود مرکب را اجرا نمی‌کنند

 حسن لطفی نماینده رزن در مجلس گفت: مجلس دهم قانون سود مرکب را بارها تصویب کرده و اصلاح کرد اما بانک‌ها آن را اجرا نکردند و اگر هم اجرا شد ناقص بود.

به گزارش «نماینده»، حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۹) در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: تورم افسارگسیخته سفره فقرا را کوچک‌تر و سفره ثروتمندان را رنگین‌تر کرده است.

وی افزود: قبول داریم که تحریم‌ها اثر سوئی را بر افزایش تورم داشته است اما اقدامات بانک مرکزی نتوانسته کنترلی باشد و شاهد افزایش روزانه قیمت‌ها هستیم.

نماینده رزن در مجلس تصریح کرد: قرار بود ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی تخصیص داده شود اما در گزارش دیوان محاسبات شاهد این بودیم که عملا این گونه نشد.

لطفی گفت: دولت قرار بود که رکود اقتصادی را مدیریت کرده و اشتغال و تولید را رونق دهد اما ما همچنان شاهد رکود هستیم، ما در سال جهش تولید قرار داریم که نه تنها رونقی را شاهد نیستیم بلکه این رکود همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود طبق برنامه ششم توسعه آمایش سرزمینی در کشور انجام شود و سرمایه گذاری توسعه پیدا کند، اما زمان برنامه ششم هم رو به اتمام است و خبری از آمایش سرزمینی نیست.

نماینده رزن در مجلس اظهار داشت: مجلس دهم قانون سود مرکب را بارها تصویب کرده و اصلاح کرد اما بانک‌ها آن را اجرا نکردند و اگر هم اجرا شد ناقص بود.

لطفی گفت: سامانه جامع پرداختی برای کارکنان دولت نه تنها راه اندازی نشد، بلکه حقوق‌های نجومی به اعضای هیأت مدیره بانک‌ها و بیمه‌ها همچنان پرداخت می‌شود و تبعیض بین کارکنان دولت همچنان وجود دارد.

وی اضافه کرد: وضعیت افسارگسیخته مسکن در حال حاضر غیر قابل کنترل شده و اقشار ضعیف جامعه نه تنها در تأمین مسکن ناتوان شده‌اند بلکه در پرداخت اجاره بها هم مستأصل شده‌اند.

نماینده رزن در مجلس خاطرنشان کرد: حذف قیر یارانه‌ای در بودجه ۹۹ و مشکلات اقتصادی منجر به مهاجرت بی رویه از روستاها و شهرستان‌ها به شهرهای بزرگ شده است.

لطفی افزود: شرکت‌های خوردوسازی همچنان مردم را بلاتکلیف نگه داشته‌اند و با وجود آنکه مردم باید خودروی ثبت نامی خود را تحویل می‌گفتند اما یک سال است که منتظرند.

وی اظهار امیدواری کرد دولت در فرصت باقیمانده بخشی از وظایف بر زمین مانده‌اش را جبران کند.

نظر شما