شناسهٔ خبر: 161886 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فقدان آمار دقیق موجب عدم برنامه‌ریزی دقیق شده است

 حسن لطفی نماینده رزن در مجلس گفت: ما آمار دقیق و در نتیجه برنامه‌ریزی دقیق در بخش‌های مختلف کشور نداریم، در حالی که اگر برنامه‌ریزی لازم صورت نگیرد دچار مشکلاتی خواهیم شد.


به گزارش« نماینده»؛ حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: یک سری از مشکلات مردم عمومی است و رفع آن منجر به بهره‌مندی عموم جامعه خواهد شد؛ این در حالی است که بخشی از مشکلات مردم که خصوصی هستند منجر به درگیری خانواده‌ها شده است.

نماینده مردم رزن در مجلس گفت: مشکلات عمومی جامعه که بخش اعظمی از جامعه با آن درگیر هستند، به مشکلات حوزه حکمرانی در روستاها و شهرها باز می‌گردد ضمن این که تعداد زیادی از خانواده‌ها هم درگیر موضوع اشتغال هستند.

وی گفت: در موضوع اشتغال ما یک سری موانع اساسی در کشور داریم که توانسته دیگر اشتغالها را تحت تأثیر قرار دهد. این در حالی است که بروکراسی پیچیده اداری برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است و تا زمانی که نتوانیم این مشکلات را رفع کنیم بخش عمده‌ای از اشتغالمان درگیر جوانب این موضوع است.

لطفی افزود: امور مالیاتی و قوانین پیچیده آن منجر به بروز مشکلات متعددی برای کشورمان شده است، ضمن این که قوانین پیچیده بانکی، بیمه و قاچاق مشکلات بزرگی را برای ما ایجاد کرده که باید فکر اساسی در سطح کلان برای رفع این موانع انجام شود.

نماینده مردم رزن در مجلس اظهار داشت: با آنکه در تهران اشتغال مشکلی اساسی است، اما مشکل عمرانی هم وجود دارد که خیلی خود را نشان نمی‌دهد. این در حالی است که در مناطق کمتر توسعه یافته مشکل اشتغال و عمرانی توأمان با هم محیط برخورداری را برای مردم ایجاد نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما آمار دقیق و در نتیجه برنامه‌ریزی دقیق در بخش‌های مختلف کشور نداریم. این در حالی است که اگر برنامه ریزی لازم برای تأمین برق مردم استان تهران صورت نگیرد دچار مشکلاتی خواهیم شد که برای مثال باید بگویم هیچ آماری در زمینه مصرف برق استان تهران وجود ندارد، ضمن این که مردم این استان هم هزینه‌کرد آب، گاز و تلفن‌شان مشخص نیست.

لطفی گفت: ‌وقتی مسؤولان شهری هیچ گونه اطلاعاتی از هزینه‌هایی که مردم استان تهران انجام می‌دهد در اختیار نداشته باشد و ترازنامه‌ای هم برای آن وجود نداشته باشد تصمیم‌گیری برای این استان به شدت سخت است ضمن این که رویه در شهرستان‌ها هم به همین صورت است.

نماینده مردم رزن در مجلس اظهار داشت: در رزن و استان همدان هیچ گونه اطلاعی از تعداد بیکاران وجود ندارد و وقتی آمار دقیقی در این باره وجود نداشته باشد قطعا نمی‌توانیم منابع لازم را برای اشتغالزایی تخصیص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اصلی کشور در حال حاضر نبود ارقام و اطلاعات دقیق در تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، اشتغال و عمرانی است.

نظر شما